تربیت نیروی ماهر در روند تولید و ارتقای کیفیت خدمات تاثیرگذار است

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: در ماه‌های اخیر همکاری‌های مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای و اتاق اصناف این شهرستان روند رو به رشدی به خود گرفته است، از این رو لازم بود برای افزایش این همکاری‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور در آئین امضا تفاهم نامه همکاری بین مرکز فنی حرفه‌ای و اتاق اصناف شهرستان لنجان مهارت‌آموزی را یکی از نیازهای مهم و اولویت‌دار جامعه دانست و اظهار کرد: به دلایل مختلف از جمله تغییر روز افزون تکنولوژی مجموعه اصناف بیش از پیش نسبت به موضوع بازآموزی و آموزش‌های تکمیلی مشتاق و همراه هستند و در آینده نزدیک موضوع مهارت‌آموزی و توسعه مهارت‌ها به یک مطالبه اجتماعی برای نسل جوان بازار تبدیل می‌شود.

وی افزود: نباید این نکته را نیز به دست فراموشی سپرد که نیروی انسانی ماهر نقش تأثیرگذاری در روند تولید و ارائه خدمات شایسته به شهروندان دارد، بنابراین برخورداری از دانش، مهارت و آشنایی با فناوری و تکنولوژی روز به عنوان یک الزام شناخته می‌شود و آموزش‌های فنی حرفه‌ای می‌تواند این توانایی‌ها را در افراد ایجاد کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان اتاق اصناف و فنی و حرفه‌ای را شرکای اجتماعی یکدیگر دانست و تصریح کرد: در ماه‌های اخیر همکاری‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و اتاق اصناف شهرستان لنجان روند رو به رشدی به خود گرفته است، از این رو لازم بود برای افزایش این همکاری‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا شود.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری‌های دو جانبه در زمینه اجرایی کردن طرح‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های مشترک مربیان و کارشناسان طرفین تسهیل شده و شاهد افزایش سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی و تقویت انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و ارتقای کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی خواهیم بود.

ملک‌پور اضافه کرد: آینده‌پژوهی در حوزه مشاغل مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی، تهیه و تدوین استانداردها و دوره‌های مهارتی تکمیلی بین سطوح تحصیلی با هدف تأمین، به روزرسانی و ارتقای منابع انسانی، تدوین و یکسان‌سازی استانداردها و سرفصل‌های آموزشی مشترک، طراحی و برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها و دوره‌های آموزشی در قالب نظام جامع آموزش مهارت‌ها و فناوری از جمله مباحثی است که با انعقاد این تفاهم‌نامه مورد توجه بیشتر قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های نرم در کنار مهارت‌های سخت، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت امکانات علمی و اجرایی طرفین جهت افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی، صدور گواهی‌نامه‌های معتبر بین‌المللی به متقاضیان، به‌ویژه متقاضیان کار، برگزاری همایش‌های علمی و تحقیقاتی و زمینه‌سازی و گسترش ارتباط فعال و مؤثر طرفین در زمینه آموزش مشاغل مهارت‌ها و فناوری‌های نوین و پیشرفته از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه به شمار می‌آید.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف می‌توان شهرستان لنجان را به شهرستانی پیشرو در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار تبدیل کرد، از این رو نباید فرصت‌ها را نادیده گرفت، بلکه باید در کنار آموزش‌های تئوری و نظری آموزش‌های عملی و تخصص‌گرایی را نیز به بازاریان، افراد جویای کار و نسل جوان ارائه کرد.

کد خبر 628395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.