نوردرمانی چه کمکی به بیماران MS می‌‎کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوردرمانی باعث تسکین خستگی ناشی از بیماری ام‌اس می‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، MS یک بیماری خودایمنی است و زمانی رخ می‌دهد که بدن به عایق اطراف اعصاب خود حمله می‌کند و باعث بروز خستگی، بی‌حسی، مشکلات مثانه، مشکلات خلقی و مشکلات حرکتی می‌شود و می‌تواند زندگی روزمره را مختل کند. گروهی از محققان اتریشی به منظور بررسی تاثیر نوردرمانی بر بهبود علائم بیماران مبتلا به ام‌اس مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۶ فرد مبتلا به ام‌اس را مورد ارزیابی قرار دادند، نیمی از افراد در مقابل یک لامپ روز با روشنایی ۱۰۰۰ لوکس نشستند، این سطح برای نوردرمانی موثر توصیه می‏‌شود. نیمی دیگر از افراد مقابل یک لامپ مشابه نشستند که نور قرمز کمرنگی را از خود ساطع می‌کرد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که هر روز به مدت نیم ساعت در کنار لامپ ۱۰۰۰ لوکسی می‌نشستند، عملکرد فیزیکی و ذهنی‌شان تنها در دو هفته بهبود یافت. علاوه بر این، در طول روز کمتر خواب‌آلوده بودند.

در مقابل، چنین تاثیری در میان افراد مبتلا به ام‌اس که در کنار لامپ‌های قرمز می‌نشستند، مشاهده نشد. این تغییرات با کاهش نمرات در مقیاس شدت خستگی اندازه‌گیری شد. خستگی در میان بیماران مبتلا به ام‌اس بسیار رایج است و بین ۷۵ تا ۹۸ درصد افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، داروهای مختلف می‌تواند به کاهش خستگی ناشی از ام‌اس کمک کند، اما ممکن است با عوارض جانبی خاصی همراه باشد. در این شرایط نوردرمانی بهترین گزینه است زیرا با عوارض جانبی همراه نیست.

کد خبر 628343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.