اهداف و ضوابط نخستین جشنواره فیلم و عکس اربعین در اصفهان

دبیر فراخوان اولین جایزه بزرگ فیلم، عکس و نماهنگ اربعین حسینی در استان اصفهان گفت:بالا بردن ظرفیت‌ رسانه‌ای اربعین و تقویت آرشیو این رخداد جهانی با برنامه های فاخر و همچنین ایجاد بستری برای پایداری و نمود بیشتر جشنواره‌های ارزشی و انقلابی و برخاسته از معنویت دینی از اهداف برپایی این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی احمدی امروز چهارشنبه-سی‌ام آذرماه-در نشست خبری نخستین جشنواره فیلم مستند، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار کرد: هفت هدف محوری در برپایی این رویداد تعریف شده است که تقویت و ارتقا ظرفیت‌های بی بدیل راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر وحدت امت اسلامی و بسترسازی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی افزود: شناخت و احصای فرصت‌ها، تهدیدها و بررسی نقاط قوت و ضعف به منظور بسط و گسترش راهپیمایی اربعین حسینی در تراز ارزشمند اسلامی را هدف دیگر این رویداد عنوان کرد و گفت: همه این‌تلاش‌ها در پس زمینه سازی ظهور و تمدن نوین و مترقی اسلامی است.

دبیر فراخوان اولین جایزه بزرگ فیلم، عکس و نماهنگ اربعین حسینی تصریح کرد: بالا بردن ظرفیت رسانه‌ای اربعین و تقویت آرشیو این رخداد جهانی با برنامه‌های فاخر و همچنین ایجاد بستری برای پایداری و نمود بیشتر جشنواره‌های ارزشی و انقلابی و برخاسته از معنویت دینی در برپایی این جشنواره استانی دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز جای جشنواره‌های ارزشی خالی نیست اما تعداد آن ناچیز است و باید گسترش یابد.

احمدی ضوابط و شرایط عمومی فراخوان فیلم مستند و عکس و نماهنگ اربعین حسینی را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای پذیرش مقررات اعلام شده است.

۲- آثاری که به بخش انتخاب راه می‌یابند گواهی شرکت در جشنواره دریافت خواهند کرد.

۳- تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است.

۴- آثاری که استانداردهای فنی را نداشته باشند از بخش مسابقه و داوری حذف می‌شوند.

۵- با ارسال اثر به جشنواره، تهیه کننده اثر یا نماینده قانونی ایشان به دبیرخانه جشنواره، اختیار و اجازه می‌دهد که آثار منتخب در کلیه بخش‌ها فارغ از جنبه انتفاعی و مالی و به منظور بهره برداری آموزشی، تبلیغی و فرهنگی در سراسر کشور و در قالب‌های مختلف به نمایش در آورد و در این زمینه اعتراضی نخواهد داشت.

۶ -نتایج بررسی و انتخاب آثار و اعلام آثار برگزیده فقط از طریق سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود.

۷ -آثار رسیده ابتدا در هیئت انتخاب مورد بازبینی، ارزیابی و انتخاب قرار می‌گیرند بنابراین بدیهی است آثار دارای ضوابط و شرایط جشنواره گ، آثار فاخر و برگزیده برای مرحله نهایی در اختیار هیئت داوران قرار می‌گیرد.

۸- ارائه کننده اثر در فرم ثبت نام، صاحب اثر تلقی می‌شود و کلیه مسئولیت‌های قانونی اثر را پذیرفته است.

۹- قوانین اختصاصی هر بخش از جشنواره به صورت جداگانه مورد تاکید قرار گرفته و جز شروط الزام آور جشنواره است و لازم است ارائه کننده اثر قبل از ثبت نام با شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره آشنایی کامل داشته باشد.

۱۰ -ارائه کننده اثر یا آثار می‌تواند از اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد.

۱۱- دبیرخانه جشنواره هیچ گونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کننده را نمی‌پذیرد.

۱۲ -مدیای دریافتی از هنرمندان شامل فلش مموری و هارد عیناً به صاحبان آثار عودت خواهد شد.

۱۳ -ارائه کننده آثار فقط می‌تواند در یکی از بخش‌های حرفه‌ای، مردمی و ویژه شرکت کند.

به گزارش ایمنا، اولین جشنواره فیلم مستند، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی، اسفندماه امسال همزمان با اعیاد ماه شعبان برگزار خواهد شد.

کد خبر 628312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.