نبود حمایت برای برگزاری چهارمین دوره «جشنواره فیلم کوتاه اصفهان»

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم این انجمن برگزاری جشنواره «فیلم کوتاه اصفهان» بوده است گفت: متأسفانه امسال هیچ‌گونه حمایتی از سوی دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری این جشنواره نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد طباطبایی امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در نشست خبری انجمن سینمای جوان استان با اشاره به دستاوردهای این انجمن در سال‌های اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم این انجمن برگزاری جشنواره «فیلم کوتاه اصفهان» بوده است که تاکنون توانسته‌ایم سه دوره از این جشنواره را برگزار کنیم.

وی افزود: انجمن سینمای جوان به دنبال این است که این جشنواره را ابتدا ملی و سپس بین‌المللی کند اما متأسفانه در سال‌های اخیر به‌ویژه امسال حمایت‌ها از این انجمن توسط نهادهای متولی فرهنگی شهر و استان برای برگزاری این جشنواره کاهش پیدا کرده است و امسال حمایت‌ها به‌گونه‌ای است که در شأن برگزاری یک جشنواره استانی نیست.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان ادامه داد: این انجمن برای برگزاری چهارمین دوره جشنواره «فیلم کوتاه اصفهان» نیاز به حمایت میلیاردی دستگاه‌های متولی نیست بلکه تمام درخواست انجمن برای برگزاری این جشنواره حمایت مالی نهادهای متولی فرهنگی سرجمع به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است، درشان استان اصفهان نیست که به خاطر کمبود ۱۰۰ میلیون اعتبار جشنواره فیلم کوتاه آن برگزار نشود.

وی تصریح کرد: چنانچه نهادها و متولیان فرهنگ شهر و استان اصفهان در برگزاری این جشنواره حمایت‌های لازم را انجام ندهند، انجمن سینمای جوان مجبور است برای برگزاری این رویدادهای مهم از مدیران ساحلی شهر اصفهان کمک دریافت کند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان تصریح کرد: سینما مقوله هزینه‌بر است به‌گونه‌ای که بسیاری از شهرهای کشور به دلیل بالا بودن هزینه، فاقد سالن سینما است اما با ورود انجمن سینمای جوان در سرتاسر کشور بسیاری از فیلم‌های کوتاه به نمایش گذاشته می‌شود؛ این انجمن توانسته است استعدادهای شگرفی را در حوزه فیلم‌سازی به‌ویژه فیلم کوتاه کشف کند.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان استان ظرفیت بالایی در تولید فیلم کوتاه دارد، گفت: هم‌اکنون این انجمن توانسته است به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه فیلم‌های کوتاه شناخته شود و علاوه بر آن اعضای انجمن توانسته‌اند در جشنواره‌های ملی و جهانی رتبه برتر کسب کنند که از آن جمله می‌توان به مقام آوردن در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

طباطبایی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم این انجمن برگزاری پاتوق فیلم‌های کوتاه در اصفهان است که یکشنبه‌های هر هفته این نشست در پردیس سیتی‌سنتر اصفهان برگزار می‌شود. برگزاری پاتوق فیلم کوتاه اصفهان موفق عمل کرده و توانسته است رتبه اول کشور را بین پاتوق‌های فیلم کشور به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های انجمن سینمای جوان استان اصفهان، افزود: این انجمن برنامه‌ای متعددی را در ماه محرم و صفر برگزار کرده است که یکی از این اقدام‌ها فراخوان برای عکاسی در روز عاشورا و دهه دوم محرم بوده است و قرار است برگزیده این آثار، بیست‌ویکم شهریورماه با مشارکت اداره حوزه هنری اصفهان در گالری این نهاد برپا شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان تصریح کرد: این انجمن با همکاری عتبات عالیات استان عکاسان و فیلم‌سازان را به کربلای معلی اعزام خواهد کرد که قرار است امروز این اعزام در قالب یک اتوبوس صورت گیرد و در صورت باز نشدن مرز این اعزام به زمان دیگر موکول خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدام‌های مشترک انجمن سینمای جوان با ستاد عتبات عالیات استان فراخوان جایزه بزرگ اربعین است که قرار است در نیمه شعبان مراسم اختتامیه آن برگزار شود و منتخبین این برنامه به کربلا و مشهد اعزام شوند.

کد خبر 603904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.