پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

تأیید ابتکارات انرژی سبز توسط شورای شهر هال، سرمایه‌گذاری کرایست‌چرچ برای پیشگیری از جرم، برنامه جالب شورای شهر انگلیسی برای اشتغال‌زایی و تفریح، اجرای طرح «بلوک‌های دیده‌بانی» در محله‌های تولدو و تعیین مالیات آمازون برای حمل‌ونقل در بارسلونا، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از جلسه هیئت دولت در هفته گذشته، شورای شهر هال با توصیه‌های مندرج در برنامه تحویل کاهش کربن شهر موافقت کرد و بسته جدید طرح‌ها و ابتکارات انرژی سبز مطرح شده در صحن خود را تأیید کرد.

شورای شهر اعلام کرد که به‌دنبال این موافقت، پروژه‌های انرژی سبز مانند ساخت پشت‌بام‌ها و سایبان‌های خورشیدی در ساختمان‌های شورای شهر هال و پارکینگ‌های سراسر شهر می‌تواند بدون هیچ مشکلی پیش برود.

شورای شهر هال اظهار کرد که این پروژه‌ها قرار است از کاهش هزینه‌های انرژی شورای شهر، افزایش امنیت انرژی محلی و کاهش انتشار کربن به‌میزان ۵۷۰۰ تن در یک دوره ۲۵ ساله و همچنین مطابق با اهداف تعیین‌شده در استراتژی کربن‌خنثی شدن هال تا سال ۲۰۳۰، از هدف این نهاد در زمینه مذکور حمایت کند.

شورا خاطرنشان کرد که مطالعات امکان‌سنجی بیشتر در مورد توسعه مزارع خورشیدی و توربین‌های بادی در دست انجام است و این بررسی‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت و تأکید کرد که این نهاد نحوه استفاده از انرژی را نیز به بهترین نحو ممکن بررسی خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری کرایست‌چرچ برای پیشگیری از جرم

شورای شهر کرایست‌چرچ، شهری کمتر از یک هفته پس از تقاضای کسب‌وکارهای محلی مرکز شهر، دو میلیون دلار از دولت برای هزینه در پیشگیری از وقوع جرم تقاضا کرد. قانون و نظم، تمرکز اصلی شورای شهر کرایست‌چرچ نیست اما برای آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین شورا معتقد است چنانچه فردی بخواهد از مرکز شهر خرید کند، باید ابتدا احساس امنیت داشته باشد.

شورای شهر کرایست‌چرچ به این ترتیب از دولت مرکزی خواسته است در کنار ۳۰.۶ میلیون دلار بودجه که به‌عنوان بخشی از اصلاحات دولتی برای بازسازی کتابخانه شهر، کاشت درختان بیشتر، ایمن‌تر کردن مناطق اطراف مدارس و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل پایدار مانند دوچرخه و اتوبوس دریافت کرده است، دو میلیون دیگر نیز برای ایمن کردن مرکز شهر دریافت کند.

شورا این درخواست را پس از دریافت نامه‌ای سرگشاده از بیش‌از ۸۰ کسب‌وکار محلی مشغول در منطقه ارائه کرد که خواستار اقدامات بیشتر در مورد جرم و جنایت شده بودند و در آن اعلام شده بود مردم هنگام قدم زدن در مرکز شهر کرایست‌چرچ احساس ترس و ناامنی از برخورد کردن با رفتارهای ضداجتماعی از جمله زورگیری و آزار و اذیت توسط اراذل و اوباش دارند. این امر با جلوگیری از حضور مردم در اجتماع برای کسب‌وکارهای مرکز شهر مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

عضو شورای شهر کرایست‌چرچ اعلام کرد که دو میلیون دلار مورد تقاضا برای «فعالیت‌های پیشگیری از جرم» هزینه شده است که صرف افزایش نظارت بر دوربین‌های مداربسته و تأمین مالی برنامه‌ای برای نگهبانی می‌شود که در حال حاضر توسط «انجمن تجاری مرکزی شهر» در حال آزمایش است.

وی خاطرنشان کرد که استفاده ویژه از صندوق‌های پیشگیری از جرم با نهادهای دولتی مانند پلیس و سازمان‌های کارگری جوانان و جامعه تجاری محلی نیز توسعه خواهد یافت.

برنامه جالب شورای شهر انگلیسی برای اشتغال‌زایی و تفریح

شورای شهر چلمسفورد طرح‌هایی برای افتتاح مرکز فعالیتی جدید «هم‌چون نخستی‌ها» در پارک هایلندز دارد که در صورت تصویب ۳۰ شغل جدید ایجاد می‌کند.

شورای شهر توضیح داد که هم‌چون نخستی‌ها شامل یک دوره چالشی رفتن به بالای درخت و ماجراجویی‌های تارزان‌وار می‌شود که قرار است در بخش‌های جنگلی غربی‌ترین سمت پارک هایلندز پیاده‌سازی شود. این منطقه از بدنه اصلی پارک بسیار دور است اما نزدیک به پارکینگی قرار دارد که از طریق ورودی اصلی آن به‌راحتی قابل دسترس است.

شورای شهر چلمسفورد افزود که این دوره با محیط طبیعی ترکیب خواهد شد و مسیر ارائه‌شده از چندین عنصر از جمله پلکان، سکوهایی روی درختان، گذرگاه‌های چوبی و سیمی، زیپ‌لاین‌ها و مناطق فرود ایمن تشکیل شده است.

طبق اسناد ارائه‌شده به شورا، دوره هم‌چون نخستی‌ها برای اکثریت قریب‌به‌اتفاق ساکنان شهر شامل کودکان و بزرگسالان قابل دسترس خواهد بود اما شرکت‌کنندگان باید حداقل یک متر قد داشته باشند. مشارکت افراد زیر شش سال در برنامه‌ها نیز مستلزم همراهی یک بزرگسال است.

شورا خاطرنشان کرد که این دوره با ایجاد حدود ۳۰ شغل جدید نیمه‌وقت و پاره‌وقت همراه است و امید آن می‌رود که کاربران جدیدی را به پارک هایلندز و سایر فعالیت‌های جالب سراسر شهر جذب کند.

اجرای طرح «بلوک‌های دیده‌بانی» در محله‌های تولدو

شورای شهر تولدو قصد دارد در راستای کاهش جرم و جنایت، برنامه «بلوک‌های دیده‌بانی» خود را از سر بگیرد.

شورا خاطرنشان کرد که بلوک‌های دیده‌بانی بر این اصل بنا شده است که همسایگان در کنار یکدیگر اولین و بهترین خط دفاعی در برابر جرم و جنایت هستند و طرح بلوک‌های دیده‌بانی اقدامی را سازماندهی می‌کند و گسترش می‌دهد که در حال حاضر به‌صورت غیررسمی انجام می‌گیرد. سازماندهی این طرح، نگرش مراقبتی مردم شهر را سیستماتیک‌تر می‌کند.

شورای شهر تولدو تأکید کرد که طرح بلوک‌های دیده‌بانی در طول سال‌ها شاهد چالش‌هایی بوده است، اما حامیان آن باور دارند به‌طور واقعی در زمان وقوع جنایت و پرداختن به اعمال خشونت‌آمیز تفاوت ایجاد می‌کند. در حال حاضر حدود ۳۵ تا ۴۰ گروه فعال به‌عنوان اعضای این طرح در حال فعالیت هستند و ساکنان تولدو به‌زودی شاهد تلاش دوباره شورای شهر برای جذب گروه‌های بیشتر خواهند بود.

شورا تصریح کرد که این اقدام باعث برطرف و متوقف شدن جنایات موجود نمی‌شود، اما اطلاعاتی را در اختیار ساکنان شهر قرار می‌دهد که در پیشگیری از وقوع یا به تأخیر انداختن زمان بروز خشونت و جنایت بسیار مؤثر است.

تعیین مالیات آمازون برای حمل‌ونقل در بارسلونا

بارسلونا قرار است اولین شهر اسپانیایی باشد که در راستای خالی کردن خیابان‌ها از وانت‌های حمل‌ونقل به اجرای طرح «مالیات آمازون» پرداخته است.

شورای شهر اعلام کرد که این هزینه برای غول‌های تجارت الکترونیک، شرکت‌های تحویل کالا، فروشندگان آنلاین و خدمات پستی که درآمد آن‌ها بیش از یک میلیون یورو در سال است اعمال خواهد شد و با تمرکز بر شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک و خدمات پستی با سطح درآمد بالا، کارگران خوداشتغالی که کالاهای خود را به شخصه تحویل می‌دهند و شرکت‌های کوچک را در بر نمی‌گیرد.

شورا هدف از تعیین مالیات آمازون را اعمال هزینه‌ای مالیاتی برای این قبیل شرکت‌ها در زمینه استفاده از فضای عمومی توسط ماشین‌های تحویل کالا و همچنین هموار کردن مسیر برای تسهیل ایفای نقش مشاغل کوچک عنوان و اعلام کرد: «ما می‌خواهیم تاجران محلی در مقایسه با پلت‌فرم‌های اصلی تجارت الکترونیکی که سهم بازار بسیار بالایی دارند، شرایط مالی برابری داشته باشند.»

شورای شهر بارسلونا از تصویب این طرح در پایان فوریه ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد: «مطابق با مصوبه جدید، در وهله اول چنانچه تحویل کالا به جای درب منازل، در محل جمع‌آوری کالاها انجام گیرد، شرکت مشمول مالیات آمازون نخواهد شد زیرا سیاره زمین در شرایطی است که نمی‌تواند اجازه دهد یک بسته ۳۰۰ گرمی با وسیله‌نقلیه‌ای به خانه ساکنان آن منتقل شود که بیش از یک تن وزن دارد.»

کد خبر 628290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.