انجام تحقیقات کاربردی راهکار برون‌رفت از مشکلات است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: راه برون‌رفت از مشکلات فعلی، انجام تحقیقات کاربردی در زمینه‌های مختلف است، همچنین باید تحقیقات به مرحله فناوری و تولید محصول برسد تا گره از کار مردم باز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان خالدی‌فر امروز _چهارشنبه سی‌ام آذرماه_ با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» اظهار کرد: راه برون‌رفت از مشکلات فعلی، انجام تحقیقات کاربردی در زمینه‌های مختلف است، همچنین باید تحقیقات به مرحله فناوری و تولید محصول برسد تا گره از کار مردم باز کند.

وی با اشاره به تعامل خوب پارک علم‌وفناوری با دانشگاه علوم پزشکی، ادامه داد: ارتباط دوسویه این مجموعه‌ها از حمایت‌های قابل تقدیر رئیس پارک علم و فناوری است، از این رو از اساتید پیشکسوت و فعال در حوزه تحقیقات و فناوری تقدیر می‌کنیم، چرا که بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند آن‌ها در ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه و راهنمایی و ارشاد دانشجویان علاقه‌مند با اقدامات تحقیقاتی مؤثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: موفقیت روزافزون علم در شناخت جهان هدف‌دار و قانونمند که با تکیه بر ابتکار خلاقیت‌های به ودیعه گذاشته شده در وجود بشر و بهره‌برداری از قدرت شگرف اندیشه آدمی صورت گرفته، فضای زندگی جدیدی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است، این فضای جدید و تمدن نوظهور که برخاسته از تعاملات عمیق میان تمدن و فرهنگ است، موجب خواسته‌ها، نیازها، اندیشه‌ها و مشکلاتی شده است که نیازمند توسعه علم و اندیشه است.

وی اضافه کرد: در این مسیر اندیشه‌های ژرف در قالب پژوهش‌های بنیادین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه دستمایه انجام پژوهش‌های کاربردی می‌شود تا خواسته‌ها و نیازها را پاسخ دهد و راه‌حل‌های بیشتری برای مشکلات جوامع بشری پیشنهاد شود، از این رو نقش مؤثر و سهم بسزای بخش تحقیقات در روند تحولات جوامع آشکار است.

خالدی‌فر خاطرنشان کرد: پژوهش، فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناخت روشن‌تر از مفاهیم پیرامونی است، همچنین پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است، شخصی که به شیوه‌های گوناگون به پژوهش می‌پردازد، پژوهشگر یا محقق نامیده می‌شود. پژوهشگر با روش‌های علمی، درصدد رسیدن به شناختی تازه از مسائل و مفاهیم گوناگون است که با استفاده از ابزارهای گوناگون به مشاهده دقیق‌تر و عمیق‌تر پدیده‌های پیرامون خود می‌پردازد، پژوهشگر با نگاهی نقادانه و موشکافانه به پیرامون خود می‌نگرد و برای رفع مشکلات جامعه و ارائه بهترین راهکارهای عملی، اطلاعات موثقی در اختیار متولیان امور قرار می‌دهد.

کد خبر 628254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.