«به درود سخا» در حوض‌خانه قلمستان اصفهان

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌برنامه «به درود سخا» به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد فضل‌الله شیرانی، شاعر شهیر اصفهان خبر داد.

الهه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ویژه‌برنامه «به درود سخا» مراسم یادبود استاد فضل‌الله شیرانی، شاعر اصفهانی و متخلص به «سخا»، روز پنجشنبه _یکم دی‌ماه_ هم‌زمان با چهلمین روز درگذشت آن مرحوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: زنده‌یاد فضل‌الله شیرانی، از شاعران برجسته اصفهان و از اعضای قدیمی و فعال انجمن صائب بودند که برای بزرگداشت روز صائب در تیرماه برنامه‌های متنوع و ماندگاری به همین مناسبت تدارک می‌دیدند و برنامه‌ریزی می‌کردند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: آن مرحوم مدت‌ها قبل از روز بزرگداشت صائب تبریزی، تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی برای این بزرگداشت انجام می‌دادند. این برای استاد سخا مهم بود که برنامه منسجم و مناسبی به مناسبت بزرگداشت صائب تبریزی برپا شود.

وی با بیان اینکه استاد سخا همواره در شورای شعر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و بسیار مهربان و رئوف بودند ادامه داد: وی از فرهیختگان عرصه شعر محسوب می‌شود که بخش زیادی از ادبیات و شعر اصفهان مدیون او است.

«به درود سخا» در حوض‌خانه قلمستان اصفهان

رضایی افزود: این هفته به مناسبت چهلمین روز درگذشت وی مراسم ویژه‌ای با حضور فعالان انجمن‌های ادبی و شاعران برگزار خواهیم کرد. حاضران و شاعران در این مراسم، اشعاری در رثای این شاعر پیشکسوت اصفهانی خواهند سرود و یاد و نام این بزرگ‌مرد عرصه شعر و ادب ایران و اصفهان را گرامی می‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن‌های شعر و ادب اهل قلم، آقای خروش و صائب در اجرای این برنامه با مجموعه قلمستان شهرداری اصفهان همکاری دارند. همچنین مرتضی کارگر، دبیر انجمن صائب اصفهان در این مراسم ایراد سخن خواهد داشت.

استاد فضل‌الله شیرانی، شاعر اصفهانی و متخلص به سخا، روز یکشنبه _پانزدهم آبان‌ماه_ در ۷۶ سالگی و به دلیل بیماری در اصفهان درگذشت. آثاری مانند سخنوران سپاهان، پارسی‌سران بام ایران، فرهنگ و ادبیات بختیاری و گُل‌های زاینده‌رود از استاد سخا، به یادگار مانده است.

به گزارش ایمنا، عضویت در شورای شعر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، دبیر اجرایی انجمن ادبی صائب، مسئولیت سابق دفتر شعر استان اصفهان، مؤسس و مدیرعامل انجمن، هماهنگی شاعران استان اصفهان شورای شعر صداوسیمای مرکز اصفهان و شورای شعر نگارستان حضرت امام خمینی (ره)، از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های این هنرمند فقید بود.

کد خبر 628192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.