جوانان ۲۱ تا ۳۰ سال بیشترین سنین جان باخته در تصادفات هستند

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیشترین گروه سنی جان باخته در تصادفات کشور را جوانان بین ۲۱ تا ۳۰ سال دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسن مؤمنی امروز _سه‌شنبه بیست و نهم آذرماه_ در همایش پلیس‌یاران و بررسی موانع و چالش‌های سرویس‌های مسافربری که به همت پلیس راه استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تصادفات مهمی که هر ساله با آن روبه‌رو هستیم مربوط به خودروهای سرویس شهرک‌ها، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی است.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از نیروی فعال کشور هر روز به وسیله این سرویس‌ها جابه‌جا می‌شوند، با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر این سرویس‌ها، تصریح کرد: به همین منظور طرح پلیس‌یاران با هدف کاهش تصادفات سرویس‌های مسافربری توسط پلیس‌راه کشور در دستور کار قرار گرفت که تأثیر بسزایی نیز در این حوزه را شاهد بودیم.

رئیس پلیس‌راه کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار راننده سرویس شهرک‌ها و مراکز صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارند که نقش پلیس یاران در همراهی رانندگان و پلیس حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی باید بر سرویس حمل‌ونقل و جابه‌جایی کارکنان خود نظارت جدی داشته باشند، اضافه کرد: اگر در تصادفات منجر به جرح یا فوت، کوتاهی شرکت‌ها و مراکز صنعتی تشخیص داده شود کارشناسان پلیس‌راه موظف هستند بدون هیچ‌گونه اغماضی این موضوع را در گزارش خود اعلام کنند.

سردار مؤمنی با بیان اینکه ۶۰ درصد از تصادفات کشور در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: حدود ۶۵ درصد از جان باختگان ناشی از تصادفات نیروی فعال کشور یعنی سنین بین ۲۱ تا ۶۰ سال هستند.

وی جوانان را بخش قابل توجهی از جان‌باختگان حوادث رانندگی کشور دانست و گفت: سنین بین ۲۱ تا ۳۰ سال بیشترین گروه سنی جان‌باخته در تصادفات کشور هستند که این موضوع قابل تأمل است و باید چاره‌ای اساسی و اقدامی فوری در زمینه افزایش ایمنی خودروها، بهسازی راه‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی قوانین و مقررات رانندگی در بین کاربران ترافیک صورت گیرد.

دولت همت جدی جهت بهسازی و مرمت جاده‌ها داشته باشد

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت استان اصفهان به عنوان کریدور حمل‌ونقل بار و مسافر در کشور، خواستار عزم جدی دولت برای رسیدگی به جاده‌های استان شد و گفت: حجم بزرگی از تردد خودروها در جاده‌های استان اصفهان چه در حوزه حمل‌ونقل و چه در حوزه مسافربری از استان‌های دیگر است که این موضوع باعث شده که جاده‌های استان اصفهان وضعیت نامطلوبی داشته باشند و دولت باید همت جدی را جهت بهسازی و مرمت این جاده‌های داشته باشد.

سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد زیادی از سرویس‌های حمل‌ونقل در مراکز صنعتی استان فعال هستند، از راه‌اندازی ۷۵۰ پلیس‌یار در این حوزه خبر داد و افزود: این پلیس‌یاران به عنوان رابطان پلیس به رانندگان سرویس مراکز صنعتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 628082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.