ملوان صفر- سپاهان صفر/ این سپاهان قهرمانی نمی​خواهد؟!

تیم فوتبال سپاهان برای دومین بازی متوالی به تساوی بدون گل رسید تا احتمالاً باز هم با تیم های بالانشین فاصله بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم آذرماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های ملوان و سپاهان در ورزشگاه سیروس قایقران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ملوان و سپاهان

ورزشگاه: سیروس قایقران

گل‌ها: -

اخطار: میلاد زکی پور (دقیقه ۸۹)، رناتو داسیلویرا (دقیقه ۴+۹۰) از سپاهان

ملوان: ایمان صادقی، مجید عیدی، علیرضا خوشکفا، سعید کریمی، صادق بارانی، مهران احمدی (۷۵- سهیل فداکار)، میلاد جهانی (۱۶- پدرام قاضی پور)، محمود مطلق زاده، مهدی مومنی (۶۷- میلاد شعبانلو)، محمد قادری (۷۵- مسعود زائر کاظمینی) و سجاد بازگیر

سرمربی: مازیار زارع

سپاهان: پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی (۷۱- محمد قربانی)، محمد کریمی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده (۸۵- محمدرضا حسینی)، الویس کامسوبا (۷۱- محمد علی نژاد) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: امیرسامان سلطانی

شرح بازی:

سپاهان پس از تعطیلات نزدیک به دو ماهه در حالی به مصاف ملوان می رفت که با توجه به شرایطش در جدول و اختلاف چهار امتیازی با پرسپولیسِ صدرنشین، محکوم به پیروزی و کسب سه امتیاز در این دیدار بود. بر خلاف انتظار دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و موقعیت های خوبی از ابتدای بازی روی دروازه دو تیم شکل گرفت. با این وجود اما پس از ۲۰ دقیقه تسلط سپاهان بر بازی بیشتر شد و بارها با نفوذ به محوطه جریمه ملوان روی دروازه این تیم خطرآفرین شد. شاگردان مورایس در نیمه نخست دو بار تیر دروازه ملوان را لرزاندند و بارها تا آستانه گلزنی پیش رفتند اما بی دقتی بازیکنان سپاهان که در بازی های قبلی نیز این تیم را اذیت کرده بود مانع گلزنی تیم مهمان شد.

در نیمه دوم ملوان فوتبال دفاعی و بسته تری را به نمایش گذاشت و بر خلاف نیمه نخست که سپاهان بارها موقعیت های گل جدی روی دروازه این تیم خلق می کرد، ملوان با صلابت بیشتری مقاومت می کرد. در نیمه دوم بازی یک طرفه برای سپاهان بود اما این تیم در باز کردن لایه های دفاعی ملوان که گویا هدفی جز کسب یک امتیاز نداشت ناکام بود، حتی در یکی دو موقعیت بسیار خوب نیز که روی توپ های بلند نصیب سپاهانی ها شد، بازیکنان این تیم در زدن ضربات پایانی و باز کردن دروازه حریف ناکام بودند تا یک تساوی ناامیدکننده دیگر، حاصل کار سپاهان در آغاز راه باشد.

این دومین تساوی بدون گل متوالی سپاهان پس از تساوی بدون گل مقابل مس رفسنجان، قبل از تعطیلات است. بدون شک سپاهان با خوزه مورایس اگر اینگونه بخواهد نتیجه بگیرد حتی در کسب سهمیه آسیایی نیز ناکام خواهد ماند زیرا تیم هایی مثل پرسپولیس، استقلال و گل گهر معطل امتیاز سوزی سپاهان نمی مانند و از این تیم در بالای جدول فاصله خواهند گرفت. با این تساوی اختلاف سپاهان با صدر جدول ۳ امتیاز شد اما باید منتظر دیگر بازی های این هفته ماند و ممکن اختلاف بیشتر شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- کرنر ارسالی رامین رضاییان در تیر نزدیک با ضربه سر خطرناک رناتو همراه شد اما دروازه بان ملوان روی خط توپ را برگشت داد.

دقیقه ۸- ضربه ایستگاهی خطرناک ملوان توسط میلاد جهانی نواخته شد اما پیام نیازمند با واکنشی عالی توپ را دور کرد.

دقیقه ۱۷- شوت پای چپ مهران احمدی از پشت محوطه جریمه سپاهان، با اختلافی کم از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴- ارسال میلاد زکی پور از سمت چپ با ضربه سر رناتو همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵- نفوذ نورافکن به درون محوطه جریمه با شوتی خطرناک همراه شد اما توپ با برخورد به تیر عمودی دروازه راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۲۶- روی یک ارسال از سمت راست ضربه سر مغانلو دروازه ملوان را تهدید کرد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸- در یک ضد حمله ملوان می رفت به گل برسد اما کنترل ضعیف قادری موقعیت عالی را از او و تیمش گرفت.

دقیقه ۳۲- توپ ارسالی از سمت چپ در محوطه جریمه به نورافکن رسید و او پس از برداشتن چند قدم همراه با توپ با شوتی سنگین دروازه ملوان را نشانه گرفت اما ایمان صادقی به کمک تیر دروازه توپ را برگشت داد.

دقیقه ۵۹- شوت سنگین بارانی از پشت محوطه جریمه را پیام نیازمند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۸- ارسال علی نژاد از سمت راست در محوطه شش قدم جلوی پای احمدزاده افتاد اما او ترجیح داد کار سخت تر را انجام دهد و به جای چارچوب، توپ را به بالای دروازه بفرستد تا موقعیت طلایی سپاهان از دست برود.

دقیقه ۸۲- روی برگشت یک ضربه کرنر، موقعیت شوت زنی برای علی نژاد در پشت محوطه جریمه فراهم شد اما ضربه سنگین او از بالای دروازه ملوان به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

این پنجمین بازی متوالی است که سپاهان نمی تواند موفق به شکست ملوان شود.

بهترین بازیکن:

در دیداری که بازیکن شاخصی نداشت، شاید امید نورافکن با کمی اختلاف با توجه به موقعیت هایی که خلق کرد بهتر از سایر بازیکنان بود.

کد خبر 627827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.