اجرای طرح «بلوک‌های دیده‌بانی» در محله‌های تولدو

شورای شهر تولدو، شهری باستانی واقع در اسپانیا، قصد دارد در راستای کاهش جرم و جنایت، برنامه «بلوک‌های دیده‌بانی» خود را از سر بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تولدو بار دیگر اجرای طرح بلوک‌های دیده‌بانی را از سر گرفت و اعلام کرد که این برنامه هنوز منحل نشده است.

شورا خاطرنشان کرد که بلوک‌های دیده‌بانی بر این اصل بنا شده است که همسایگان در کنار یکدیگر اولین و بهترین خط دفاعی در برابر جرم و جنایت هستند و طرح بلوک‌های دیده‌بانی اقدامی را سازماندهی می‌کند و گسترش می‌دهد که در حال حاضر به‌صورت غیررسمی انجام می‌گیرد. سازماندهی این طرح، نگرش مراقبتی مردم شهر را سیستماتیک‌تر می‌کند.

شورای شهر تولدو تأکید کرد که طرح بلوک‌های دیده‌بانی در طول سال‌ها شاهد چالش‌هایی بوده است، اما حامیان آن باور دارند به‌طور واقعی در زمان وقوع جنایت و پرداختن به اعمال خشونت‌آمیز تفاوت ایجاد می‌کند. در حال حاضر حدود ۳۵ تا ۴۰ گروه فعال به‌عنوان اعضای این طرح در حال فعالیت هستند و ساکنان تولدو به‌زودی شاهد تلاش دوباره شورای شهر برای جذب گروه‌های بیشتر خواهند بود.

شورای شهر تولدو این‌گونه توضیح داد که تابلوهای زردرنگی که هنگام رانندگی در تولدو توجه رانندگان و سرنشینان خودروها را به خود جلب می‌کند، نشانگر محله‌ای از بلوک‌های دیده‌بانی است، به این معنی که مردم برای بحث در مورد جرم و جنایت و مشکلاتی که هر روز شاهد آن هستند در این محله‌های مشخص دور هم جمع می‌شوند.

اجرای طرح بلوک‌های دیده‌بانی در محله‌های تولدو

شورا تصریح کرد که این اقدام باعث برطرف و متوقف شدن جنایات موجود نمی‌شود، اما اطلاعاتی را در اختیار ساکنان شهر قرار می‌دهد که در پیشگیری از وقوع یا به تأخیر انداختن زمان بروز خشونت و جنایت بسیار مؤثر است.

عضو شورای شهر تولدو اظهار کرد که بعضی از گروه‌های موجود از زمان شیوع کووید -۱۹، رویدادهای حضوری برگزار نکرده‌اند و بعضی به‌طور عمده روی فعالیت دیجیتالی و اشتراک‌گذاری پیام‌ها در صفحات اجتماعی تمرکز دارند، با این حال صرف نظر از رسانه ارتباطی، برنامه هرگز متوقف نمی‌شود زیرا تولدو در زمینه مقابله با جرم و جنایت به ناظران بیشتری نیاز دارد.

وی در این رابطه افزود: «شورا و مسئولان برای مبارزه با افزایش جرم در شهر به کمک بیشتری نیاز دارند و لازم است برای مبارزه با خشونت‌های مسلحانه با یکدیگر همکاری کنند. شورا امیدوار است که بتواند با جذب اعضای جدید یا بازگرداندن اعضای قدیمی به عرصه فعالیت، در جنگ علیه جنایت پیروز شود؛ چراکه مشارکت نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می‌کند و امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به آن احساس می‌شود.»

کد خبر 627696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.