سهم ۴.۵ درصدی ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای روزانه شهروندان همدان

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: سهم ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای روزانه حدود چهار و نیم درصد است که این نشان از تمایل و استقبال کم مسافران از حمل‌ونقل عمومی اتوبوس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز_ یک‌شنبه بیست‌وهفتم آذر_ در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا که با موضوع بررسی طرح پژوهشی ترافیکی پارکینگ مکانیزه برگزار شد، اظهار کرد: احداث پارکینگ‌های طبقاتی سنتی نیاز به فضای مناسب دارد و این در حالی است که سازه مفید حدود ۵۰ درصد فضای پارکینگ را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر همدان روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سفر انجام می‌شود، ادامه داد: سهم ناوگان اتوبوسرانی از این میزان حدود چهار و نیم درصد است که این نشان از تمایل و استقبال کم مسافران از حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس است و معضل ترافیک می‌تواند یکی از عوامل این موضوع باشند.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اقدام شهرداری همدان برای بررسی خرید پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه، گفت: لازم است در این زمینه تمامی جوانب و ضرورت استفاده از آن بررسی شود.

وی تصریح کرد: حرکت به سمت استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه امری ضروری است و شاید بهترین جایگزین برای پارکینگ‌های حاشیه‌ای همدان باشد، اما تصدی‌گری شهرداری در این زمینه مقرون به صرفه نیست و شهرداری این مسیر را در قالب جذب سرمایه‌گذار طی کند.

حیدری با اشاره به معضلات ترافیکی شهر همدان و کمبود فضای پارک افزود: مسائل ترافیکی در همدان به صورت زنجیره‌وار به هم وصل شده و از هم جدا نیستد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی مورد تاکید دارد، گفت: در راستای افزایش استقبال همشهریان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی باید در این ناوگان مطلوبیت ایجاد کرد.

وی با انتقاد از طولانی شدن مطالعات جامع حمل‌ونقل عمومی، خاطرنشان کرد: لازم است در راستای ایجاد مطلوبیت به عنوان پایلوت یک قسمت از شهر را مسیر ایزوله برای فعالیت اتوبوس‌ها راه اندازی شود.

لزوم تقویت منابع مالی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ترافیک به یکی از مشکلات شهر همدان تبدیل شده است، گفت: این ترافیک تنها به رینگ مرکزی شهر مربوط نبوده بلکه نقاط دیگر نیز درگیر این معضل شده‌اند.

وی اضافه کرد: مشکل ترافیک سطح شهر صرفاً با احداث پارکینگ رفع نمی‌شود بلکه در کنار آن باید اصلاحات ترافیکی هم انجام شود و شهرداری باید به دنبال تقویت منابع مالی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به پیش بینی نقاطی از شهر برای احداث پارکینگ، تصریح کرد: این نقاط، نقاط خوب و مناسبی برای احداث پارکینگ هستند اما تاکنون در راستای تحقق آن اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ حاشیه‌ای و عمومی باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد، گفت: بعد از پارکینگ طبقاتی سینا، پارکینگی در همدان احداث نشده است این در حالی است که همدان نیاز به احداث پارگینگ‌های بیشتری دارد.

کد خبر 627555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.