جزئیات برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای غواص

نخستین کنگره ملی شهدای غواص، سوم و چهارم دی‌ماه با حضور خانواده‌های معزز شهدا، سرداران دفاع مقدس، برگزیدگان جشنواره، هنرمندان و اهالی رسانه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

بهرام عرب‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش اظهار کرد: این کنگره در راستای ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و با یاد و ادای احترام به شهادت مظلومانه شهدای غواص دفاع مقدس با حمایت مالی صددرصدی از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران جزیره کیش، حمایت‌های معنوی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و همت جمعی از اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای غواص با بیان اینکه این کنگره با عنوان معبر عشق اجرا خواهد شد، افزود: خانواده ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ میهمان ویژه این برنامه هستند که در روزهای سوم و چهارم دی‌ماه و همزمان با سالگرد آغاز این عملیات برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری این کنگره در شهر کیش و جغرافیای خاص منطقه به لحاظ دسترسی به آب و غواصی سایت غواصی با نام شهدای غواص ایجاد خواهد شد که بخشی از ادوات جنگی در این سایت با هماهنگی اداره محیط زیست جانمایی و در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت.

عرب‌وند ادامه داد: آموزش غواصی بین ۱۷۵ بسیج به یاد شهدای غواص، ایجاد بوستان شهدای غواص، برگزاری جشنواره‌های عکس خلاق، شعر، داستان و پادکست، رسانه، فیلم و پوستر و برگزاری جشنواره‌های نقاشی و دل‌نوشته ویژه دانش آموزان جزیره کیش از جمله برنامه‌های جانبی این یادواره است.

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای غواص با بیان اینکه در کنار بخش خصوصی، چهره‌های ماندگار دفاع مقدس در حوزه‌های ایثار و شهادت، فرهنگ و هنر از اقصی‌نقاط کشور همپای عوامل برگزاری این کنگره هستند، گفت: تلاش می‌شود حین برگزاری آئین پایانی این کنگره تمام نقاط جزیره رنگ و بوی ایثار و شهادت به خود بگیرد تا علاقه مندان به این عرصه بتوانند به سهم خود در این اقدام فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی درباره جزئیات مراسم کنگره معبر عشق افزود: این مراسم از ساعت ۱۵ روز سه دی‌ماه در اسکله جزیره کیش برگزار و تا ساعت ۲۲ که ساعت آغاز حمله کربلای ۴ است ادامه پیدا می‌کند. در این روز اجرای تئاتر-رژه قایق‌های دریایی، رزمایش آبی توسط غواصانی که به یاد ۱۷۵ شهید غواص در این سه ماه آموزش دیدند و مدرک دریافت کردند، نیز برگزار می‌شود. دوستانی که در برنامه شب خاطره حوزه هنری سال‌ها است خاطرات دفاع مقدس را بیان می‌کنند، خاطرات جنگی خود را بیان می‌کنند. در پایان نیز عملیات نظامی غواصان به صورت نمایشی برگزار می‌شود.

عرب‌وند خاطرنشان کرد: آئین پایانی کنگره با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش و محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارم دی‌ماه از ۹ صبح تا ساعت ۱۱ برگزار می‌شود که در آن برندگان جشنواره‌ها معرفی خواهند شد.

 جزئیات برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای غواص

کد خبر 627434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.