شهدا محور وحدت هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدای غواص، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.

مهدی کشاورز عصر امروز_ جمعه دوم دی‌ماه_ در حاشیه مراسم آغاز به کار بخش نمایشگاهی جشنواره‌های عکس و پوستر کنگره ملی شهدای غواص در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهدا محور وحدت هستند، اظهار کرد: تاکنون برای بزرگداشت شهدای غواص اقدام خاصی انجام نشده بود، از این رو ایده برگزاری این کنگره مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های این کنگره توسط بخش خصوصی تأمین شده و سازمان منطقه آزاد کیش هزینه خاصی نکرده است، افزود: خود شهدا کاری کرده‌اند که مردم داوطلبانه پای کار آنها هستند که برگزاری کنگره یکی از این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نسل امروز به دنبال الگوهای واقعی است و به الگوهای هالیوودی و بالیوودی نیاز ندارد، گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی کرده‌اند و پیام شهدا این است که همه مردم به ویژه مسئولان، بهترین خودشان باشند.

وی ادامه داد: شهدا از جان شیرین گذشتند تا از مال و جان و ناموسشان دفاع کنند.

کشاورز با بیان اینکه در این کنگره استقبال قابل توجهی را شاهد بودیم و از تمام شهرها و استان‌ها شرکت‌کننده داشتیم، گفت: درخواست‌های مختلفی داشته‌ایم دبیرخانه دائمی در شهر کیش برگزار شود، اما پیشنهاداتی ارائه شده که کنگره در دیگر شهرها نیز برگزار و مردم آن شهرها نیز از فیوضات شهدا بهره مند شوند.

دختران ما نیاز به الگوسازی دارند

عالمه خسروی، مسئول کمیته بانوان کنگره معبره عشق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی را شاهد بودیم، اظهار کرد: دختران ما نیاز به الگوسازی دارند و مادران و همسران شهدا که عزیزانشان را در راه دفاع میهن تقدیم کردند، الگوهای مناسبی هستند که باید به نسل جدید معرفی شوند.

وی افزود: از خانواده شهدا دعوت شده تا با حضور در کنگره مشاهده کنند که همه مردم ایران به‌ویژه شهروندان جزیره کیش قدردان مجاهدت و ایثار مادران و همسران شهدا هستند.

شورای سیاست‌گذاری باید چارچوب‌های داوری را مشخص کند

محمدمهدی رحیمیان، یکی از داوران بخش عکس کنگره شهدای غواص هم گفت: به لحاظ مسائل کیفی آثار ارائه شده با رویکرد خلاقانه مدنظر بوده است و تلاش شده داوری‌ها در این چارچوب باشد.

وی افزود: شورای سیاست‌گذاری باید چارچوب‌ها را تعیین کرده و هیئت داوری بر این اساس انتخاب شده و داوران نیز بر همین مبنا آثار را مورد قضاوت قرار دهند و از این رو نقش دبیرخانه در چنین رویدادهایی اهمیت پیدا می‌کند.

رحیمیان با بیان اینکه آثار ارسالی خواسته داوران را تمام و کمال پوشش نداد، اظهار کرد: نمایشگاه مشتمل بر آثار قابل قبول کیفی به نسبت مجموع آثار ارسالی به صورت تک عکس و مجموعه است.

وی با بیان اینکه از منظر یک مخاطب نمایشگاه، نقاشی و پوستر توازن کیفی دارد، گفت: در برگزاری چنین کنگره‌هایی مباحث نظری مورد توجه برگزار کنندگان و تکنیک‌هایی که از لحاظ نمایشگاهی باید مدنظر قرار بگیرد و در نشست‌های جانبی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود تا نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

کد خبر 628681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.