اجرای برنامه «روایت حبیب» با موضوع شهدای غواص در جزیره کیش

دبیر نخستین کنگره ملی شهدای غواص گفت: اجرای روایت حبیب که متعلق به حوزه هنری با موضوع سردار سلیمانی است و در شهرهای مختلف اجرا می‌شود ، در جزیره کیش با موضوع شهدای غواص اجرا و سرداران و فرماندهان عملیات کربلای ۴ در این مراسم خاطره‌گویی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عرب‌وند، عصر امروز_ جمعه دوم دی‌ماه_ در نشست خبری نخستین کنگره ملی شهدای غواص اظهار کرد: بعد از اینکه مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش که خود از جانبازان دفاع مقدس است، پیشنهاد برگزاری یک همایش با موضوع شهدای غواص را داد، طی مرور زمان آن همایش به یادواره و با پیشنهاد سرداران بزرگوار به این کنگره تبدیل شد. ما ابتدا می‌خواستیم یک همایش برگزار کنیم‌، مثل سایر استان‌هایی که شهید غواص دارند و همایش‌های یک‌روزه‌ای در این زمینه برگزار کرده‌اند، اما از آنجا که از ابتدا به دنبال یک کار فاخر بودیم در نهایت به برگزاری یک کنگره رسیدیم.

وی افزود: سه روز بعد از انتشار فراخوان‌ها با مشکلات اینترنت مواجه شدیم، اما با این وجود استقبال خوبی از جشنواره‌های فرهنگی، هنری این کنگره صورت گرفت.

عرب‌وند اظهار کرد: در این کنگره علاوه بر بخش‌های مختلف جشنواره دانش‌آموزی هم داشتیم، نزدیک به ۱۴۰۰ اثر دانش‌آموزی به دست ما رسید که با توجه به جمعیت کیش و مشکلات اینترنت رقم قابل توجهی بود.

وی ضمن اشاره به نمایشگاه عکس و نقاشی که پیش از نشست خبری افتتاح شد و از برنامه‌های جنبی کنگره بود، گفت: فردا نخستین روز کنگره است که برنامه‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود. در بخش ابتدایی برنامه‌ها با حضور ۲۲۵ نفر از ورزشکاران فوتبال با لباس‌های سبز و سفید و قرمز برنامه اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران را داریم. پس از آن اجرا و رژه قایق‌های و تجهیزات دیگر دریایی را خواهیم داشت. یک ساعت مانور دریایی در سمت چپ و راست اسکله تفریحی برنامه بعدی روز اول است. پخش تصاویر قرآنی در اسکله تفریحی و پس از آن نماز جماعت مغرب و عشاء در ابتدای اسکله را خواهیم داشت.

عرب‌وند با اشاره به برپایی چهار موکب پذیرایی گفت: زمانی که نماز برگزار می‌شود، در مجاورت اسکله گروه نمایشی یک نمایش ۱۷ دقیقه‌ای با موضوع شهدای غواص داریم. در ۲۰۰ متری محل اجرای نمایش نیز ۱۸ غرفه دانش‌آموزی داریم که از ظهر فردا فعالیت خود را شروع می‌کنند و به بهترین غرفه جایزه نفیس نقدی اهدا می‌شود.

وی افزود: در ادامه تصاویر شهدا که از خانواده‌های آنها تهیه کرده‌ایم به صورت تری دی مپینگ اجرا می‌شود.

عرب‌وند اضافه کرد: اجرای روایت حبیب که متعلق به حوزه هنری با موضوع سردار سلیمانی است و در شهرهای مختلف اجرا می‌شود با موضوع شهدای غواص برنامه بعدی است و ساعت ۱۰ شب همزمان با ساعت عملیات کربلای ۴ نورافشانی خواهیم داشت.

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شهدای غواص ادامه داد: روز دوم کنگره برنامه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز می‌شود. در روز دوم میزبان مهمان‌های ویژه‌ای از جمله سردار علیرضا تنگسیری و سردار محمدجعفر اسدی، احمد وحیدی، وزیر کشور، سیدحمید سجادی، وزیر ورزش، ۶۳ سردار و فرمانده جنگ و ۱۳ نماینده مجلس خواهیم بود. مداحی حاج صادق آهنگران، سخنرانی امام جمعه کیش، سخنرانی محمود انوشه، پخش کلیپی بر اساس قطعه‌ای از رضا صادقی، اجرای زنده موسیقی توسط یکی از هنرمند عرصه موسیقی جزیره کیش از دیگر برنامه‌های روز دوم نخستین کنگره ملی شهدای غواص است. سید کمال هاشم‌زاده به عنوان مجری برنامه نیز در کنار ما خواهد بود.

وی تشریح کرد: آثار رسیده به جشنواره‌ها خیلی وقت پیش داوری شده و از روند داوری مستندسازی کرده‌ایم. رسول صدرعاملی، محمدعلی باشه آهنگر، سید ضیا هاشمی از جمله داورانی هستند که در طول برگزاری کنگره مهمان ما خواهند بود.

برگزاری کنگره شهدای غواص، ادای دین به کار بزرگی است که شهیدان انجام داده‌اند

محسن نظرپور، نایب رئیس کنگره ملی شهدای غواص نیز در این نشست گفت: برگزاری کنگره شهدای غواص، ادای دینی است به کار بزرگی که شهیدان انجام دادند و وظیفه ما بزرگداشت رشادت‌های آن‌ها است.

وی با تشکر از تمام افرادی که یاریگر برگزاری کنگره بودند، افزود: هیچ کاری بدون ایراد و اشکال نیست و از اصحاب رسانه که صاحب نظر هستند، درخواست داریم اشکالات را به ما متذکر شوند تا برای کنگره‌های آینده رفع شود.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با بیان اینکه برگزاری این کنگره در قبال کار بزرگ شهدا، کار کوچکی است، اظهار کرد: شهدا جان عزیزشان را از دست دادند تا ما در این کشور با آرامش زندگی کنیم.

او که از رزمندگان گردان یونس و همرزم شهدای غواص بوده، تاکید کرد: به دلیل اینکه پیشنهاد برگزاری کنگره ملی شهدای غواص از کیش بوده، تمایل داریم دبیرخانه دائمی آن نیز در کیش دایر شود.

رضا اردلان، مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: یادواره و همایش‌های ملی و مذهبی متعددی همچون جایزه ادبی شعر کیش و فیلم موج به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود.

تاکید کرد: به مناسبت سیزدهم دی ماه، سالروز شهادت سردار سلیمانی و همچنین یادبود شهدای گمنام ویژه برنامه‌هایی در جزیره کیش اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای غواص فرصت زیادی در اختیار نداشتیم، تصریح کرد: آثار ارسالی به کنگره گنجینه ارزشمندی است که باید برای آیندگان استفاده کرد و به طور حتم از تجربه برگزاری دوره نخست برای تکامل دوره‌های آینده استفاده می‌شود.

کد خبر 628659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.