«داوطلبان شهر»؛ استفاده از تجربیات سالمندان در حوزه‌های مختلف

مدیر دفتر تخصصی سالمند معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اولین فراخوان جذب نیروی داوطلب سالمند و بازنشسته فعال«داوطلبان شهر» با هدف ارائه تجربه‌های شغلی و گنجینه‌های انسانی به سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شده است.

ژاله کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع باشگاه «داوطلبان‌شهر»، ایده‌ای در جهت به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت افرادی است که درشهر اصفهان به‌عنوان گنجینه‌هایی وجود دارند و با تجربه‌های فراوان در زمینه‌های مختلف در این شهر زندگی می‌کنند.

وی افزود: شهروندان یکی از محوری‌ترین و باارزش‌ترین عناصر مدیریت شهری هستند زیرا با بهره گیری از تجارب آنها در حوزه مختلف می‌توان رویکرد و عملکرد بهتری در مدیریت یک شهر داشت.

مدیر دفتر تخصصی سالمند معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد:

هدف از فراخوان داوطلبان‌شهر این است که بتوانیم از این گنجینه‌های ارزشمند برای تشکیل باشگاه داوطلبان شهر دعوت به‌عمل آوریم تا شهروندان صاحب‌تجربه، در حوزه‌های مختلف بتوانند در کنار هم جمع و با مدیریت شهری ارتباط موثرتری پیدا کنند. همچنین محلی برای رجوع و انتقال تجربه به مدیران و مسئولانی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این انتقال تجربه تنها در حوزه فرهنگی انجام نمی‌شود، بلکه درسایر حوزه‌ها چنان‌چه تجربیات ارزشمندی که قابل ثبت، ضبط و انتقال به نسل‌های بعدی باشد از طرف مدیریت شهری مورد استقبال واقع خواهد شد.

کرمانی تصریح کرد: اهمیت این اقدام از دو منظر قابل توجه است. منظر اول همچون ثبت و ضبط یک تاریخ شفاهی از شهروندان‌ارشدی هست که‌درحال‌حاضر در قید حیات هستند تا بتوانیم تجربیات ارزشمند آن‌ها را حفظ کنیم تا چنانچه در نبودشان یک شخص مسئول و مدیری نیاز به این تجربه‌ها داشت بتواند به منابع مورد نظرش دسترسی پیدا کند و منظر دیگر وقتی است‌که درزمان حیاتشان در حوزه‌های مختلف در شهر مسئولان و متولیان نیاز به مشورت با این شهروندان ارشد پیدا می‌کنند و این عزیزان می‌توانند آمادگی خود را جهت مشورت دادن به مدیران مربوطه از طریق باشگاه داوطلبان شهر اعلام کنند.

«داوطلبان شهر»؛اقدامی نو جهت استفاده از تجربیات سالمندان در حوزه‌های مختلف

وی تاکید کرد: هر دوحالت به‌عنوان اهداف تشکیل باشگاه داوطلبان اجرا می‌شود.حالت اول، مکتوب‌شدن، پیاده‌سازی، ثبت و ضبط تجربیات شهروندان برای زمانی است که فردی نیاز دارد و می‌تواند به این آثار ثبت شده مراجعه کند. حالت‌دوم، زمانی‌است‌که یک مدیر و مسئول شهری درزمینه‌ای نیاز به دریافت تجربه دارد دراین‌صورت مدیر، به باشگاه داوطلبان درخواست می‌دهدو داوطلبانی که تجربه‌ای جهت انتقال دارند اعلام آمادگی می‌کنند.

مدیر دفتر تخصصی سالمند معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: اولین فراخوان جذب نیروی داوطلب سالمند و بازنشسته فعال با هدف ارائه تجربه‌های شغلی و گنجینه‌های انسانی به سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شده است، که علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح تا سی‌ام بهمن‌ماه سال جاری فرصت دارند به نشانی چهارراه علامه امینی کنار گذر صیاد شیرازی بعد از نمایشگاه دفاع مقدس جنب پارکینگ باغ غدیر (باغ تجربه)، دبیرخانه شهر دوستدار سالمند مراجعه کنند.

کد خبر 627425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.