ضرورت ارتقای سلامت و آموزش کارگران

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: هر ماه برای کارکنان خدمات شهری و به‌خصوص کارگران و پاکبانان زحمت‌کش این منطقه دوره‌های آموزشی از جمله مقابله با عوامل زیان‌آور محیطی، آموزش کمک‌های اولیه، آتش‌نشانی و مدیریت بحران برگزار شده است و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، هوشنگ نظری‌پور اظهار کرد: سازمان‌ها به مثابه یکی از پدیده‌های اجتماعی، برای ارتقای کیفیت خدمات خود، مستلزم تمهید مجموعه شرایطی هستند که بتوانند از طریق آن در عرصه‌های گوناگون به شیوه‌ای کارآمد و اثربخش تأثیرات مثبت خود را در جامعه پیاده کنند.

وی افزود: نیروهای انسانی یا به تعبیری کامل‌تر و جامع‌تر، منابع انسانی به‌عنوان سرمایه‌محوری و یکی از وجوه و ارکان اصلی سازمان‌ها بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزش و سلامت نیروی انسانی بدون برنامه‌ریزی منسجم حاصل نمی‌شود و این عاملی است که از چشم به‌دور نمانده است، لذا در همین راستا آموزش موارد لازم و ضروری به صورت منظم و متوالی در شهرداری منطقه ۱۵ در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: هر ماه برای کارکنان خدمات شهری و به‌خصوص کارگران و پاکبانان زحمت‌کش منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان دوره‌های آموزشی با عناوین حائز اهمیتی از جمله مقابله با عوامل زیان‌آور محیطی، آموزش کمک‌های اولیه، آتش‌نشانی و مدیریت بحران، کنترل استرس، روش‌های پیشگیری و مقابله با مرگ خاموش، اصول ارگونومی متناسب با عنوان شغلی برگزار شده است و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

نظری‌پور با بیان اینکه مشارکت و همکاری با سایر بخش‌های توسعه و بخش خصوصی ،NGOها، رابطان سلامت و بهداشت در این حیطه انجام شده است، تصریح کرد: کارگران نیروی مولد جامعه‌اند و تأمین سلامت آن‌ها ضروری است، از این‌رو طرح پایش و غربالگری سلامت آنان، تشخیص بیماری‌های ناشی از کار و درمان به‌موقع، جلوگیری از بیماری‌های واگیردار، پیشگیری از بروز آن‌ها و تشکیل پرونده سلامت و بهداشت حرفه‌ای برای کارگران خدوم در این منطقه انجام گرفته است.

کد خبر 627276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.