اوج‌گیری آلودگی هوای اصفهان در اواسط هفته/ هوای اصفهان سردتر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با خروج سامانه بارشی و کاهش ۳درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان، از اواسط روز بیست‌وهشتم آذرماه به‌تدریج با افزایش شدت پایداری جوی، شاهد روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مناطق مرکزی اصفهان خواهیم بود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارش‌زا طی روزهای شنبه و یکشنبه روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت نیمه‌ابری گاهی افزایش ابرو بارش پراکنده باران و برف (مناطق سردسیر) و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی طی امروز

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارش‌زا طی روزهای شنبه و یکشنبه روی استان اصفهان، افزود: شدت فعالیت این سامانه طی روز شنبه در نیمه جنوبی استان خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت امواج بارشی طی امروز و خروج آن از روز یکشنبه بیست‌وهفتم آذرماه، گفت: این سامانه روز شنبه با بارش‌های غیرقابل توجهی تمام نقاط استان را دربر می‌گیرد و بارش برف و باران در نیمه غرب و ارتفاعات سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

زرین‌شهر رکوردار بارندگی‌های اخیر

وی با اشاره به بارش باران و برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات که منجر به گاهی وزش باد موقتی و رخداد مه و کاهش دید می‌شود، اظهار کرد: بارش باران و برف را بیشتر در مناطق غربی و سردسیر و ارتفاعات کوهستانی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی درخصوص بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا صبح امروز، افزود: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان زرین‌شهر ۱۰.۴ دهم میلی‌متر، چادگان ۸.۱ دهم میلی‌متر، مبارکه ۷.۲ دهم میلی‌متر، خوانسار ۳ میلی‌متر، دهاقان ۲.۶ دهم میلی‌متر، شهرضا ۱.۵ میلی‌متر، فریدون‌شهر ۱.۴ دهم میلی‌متر، داران ۱.۳ دهم میلی‌متر و مابقی شهرستان‌های پایین‌تر از یک میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

کاهش سه درجه‌ای دمای هوای استان اصفهان در اواسط هفته / دمای اصفهان زیر "صفر"

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی امروز به‌طور خفیف تمام نقاط استان اصفهان را در بر می‌گیرد و روز یکشنبه از سطح استان خارج خواهد شد، گفت: با خروج این سامانه و کاهش سه درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان از اواسط روز دوشنبه به‌تدریج با افزایش شدت پایداری جوی شاهد روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها و آلودگی هوا طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مناطق مرکزی اصفهان خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 627237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    هوا خیلی آلودست