پاسداری از میراث فرهنگی اصفهان، پاسداری از زندگی است

در «شهر زندگی» افراد باید استعدادهای خود را بشناسند و آن را شکوفا کنند و زیست هنری و فرهنگی خوبی داشته باشند، لذا رویکرد اصلی شهرداری اصفهان تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر علاوه بر پاسداری از هویت و شخصیت اصفهان، پویایی و نشاط هرچه بیشتری در جامعه ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از رویکرد اصلی شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگی در یک سال گذشته این بود که با تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر علاوه بر پاسداری از هویت و شخصیت اصفهان، پویایی و نشاط هر چه بیشتری در جامعه ایجاد شود و اصفهان زیست‌پذیرتری برای تمام شهروندان فرهنگ‌دوست اصفهان ایجاد کند، چرا که این شهر تاریخی با این وسعت از غنای فرهنگی و سرشار بودن از گنجینه‌های آن میراث گران‌سنگی است که پاسداری از ارزش‌های آن در واقع پاسداری از زندگی است.

همچنین شهرداری خود را مکلف می‌داند که هر جا چراغی حتی کوچک در حوزه فرهنگ روشن کردند پشتیبانی کند، چراکه اگر مردم توانمند و مجموعه‌های مردمی در حوزه فرهنگ قوی شوند در شهری مانند اصفهان نقش‌آفرینی جدی و ویژه در این حوزه خواهند داشت.

از سویی در «شهر زندگی» افراد باید استعدادهای خود را بشناسند و آن را شکوفا کنند و زیست هنری و فرهنگی خوبی داشته باشند. بر همین اساس افزایش اعتماد و انسجام میان مردم، خلقیات و ذائقه نیکو و هنردوست اصفهانی‌ها و همچنین بسط و توسعه آن یکی از مهمترین دغدغه‌های شهرداری اصفهان در یک سال گذشته بوده است.

هر شهروند اصفهانی به‌ویژه نسل‌های جوان، باید در یک زمینه از میراث فرهنگی، هنری نصف‌جهان یا صنایع فعالیت داشته باشد. دختران و پسران این شهر توانمندتر از گذشته به زیست فرهنگی خود ادامه دهند و سبد مصرف هنری خانواده‌ها ارتقا پیدا کند، لذا این اقدام رویکرد دیگری بود که شهرداری اصفهان در سال گذشته با برگزاری رویدادها و تولیدات فرهنگی و هنری مختلف در حوزه هنرهای نمایشی، آئینی و موسیقی به‌ویژه دوره‌های آموزشی آن را دنبال کرد.

در حوزه فرهنگ شهروندی نیز تلاش شد در دل محلات به شکل مویرگی برنامه‌های متنوعی اجرا شود و این تمرکززدایی دستاورد ویژه‌ای برای شهر اصفهان در زمینه فرهنگ شهروندی است که می‌تواند تبدیل به الگویی برای دیگر شهرهای کشور شود، از این‌رو در دسترس بودن حوزه تفریح و شادی برای تمام مناطق از نکات قابل توجه این دوره از مدیریت شهری است.

تشکیل شورای فرهنگی، اجتماعی در محلات که دانشگاهیان، روحانیون و فرهنگیان در آن حضور دارند نیز باعث مشارکت بیشتر شهروندان در زمینه رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی مربوط به محلات شده، همچنین باعث شده است به جای کمک‌های بی‌هدف، حمایت‌های شهرداری هدفمند و متناسب با برنامه‌های خاص محلات باشد.

کد خبر 627218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.