ضرورت تسریع در اتمام پروژه بسط شرقی حرم مطهر /ساماندهی حرم پس از ۲۵ سال

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پروژه بسط شرقی حرم مطهر از پروژه‌های شاخص شهر قم خواهد بود، گفت: از سرمایه‌گذار درخواست داریم ضمن دقت در نحوه اجرا در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین صابری در جلسه عقد قرارداد اجرایی پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت ساماندهی هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار کرد: عقد قرارداد پروژه بسط شرقی حرم گامی مهم در ساماندهی حرم مطهر پس از ۲۵ سال است.

وی با بیان اینکه این پروژه پس از یک سال بررسی با همکاری شهرداری و شورای شهر به این مرحله رسیده، و فراز و فرودهای زیادی را طی کرده تا به دست سرمایه‌گذار برسد؛ افزود: از نظر شهرداری و شورای شهر اجرای این پروژه به دلیل موقعیت مکانی آن اهمیت زیادی دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: این پروژه از پروژه‌های شاخص شهر قم خواهد بود و به دلیل اینکه در حساس‌ترین نقطه شهر قرار دارد باید در نحوه اجرا و زمان اتمام آن دقت بسیاری شود، زیرا آیندگان درباره این پروژه ما را قضاوت خواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته راهبری در اجرای پروژه‌ها، و اینکه شورای شهر در جریان اجرای پروژه‌ها و مراحل طی شده در حوزه سرمایه‌گذاری بودند، افزود: از سرمایه‌گذار درخواست داریم این پروژه در اولویت معنوی و کاری قرار بگیرد تا در کمترین زمان ممکن به پایان برسد.

به گزارش ایمنا، قرارداد اجرایی پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با مساحتی برابر ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور «سیدمرتضی سقائیان‌نژاد» شهردار قم، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم و سرمایه‌گذار پروژه امضا شد.

این پروژه که در ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) اجرا می‌شود، بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع زیربنا دارد و برای آن ۱۶۰۰ پارکینگ، پایانه عمومی و مجموعه خدمات زائر طراحی‌شده است و به‌زودی عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود؛ همچنین این پروژه بعد از پروژه مترو دومین پروژه کلان شهر قم از نظر وسعت و هزینه بوده و بعد از ۲۵ سال اجرایی می‌شود.

کد خبر 627203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.