اتفاقات ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری در هفته فرهنگی اصفهان

«شهر زندگی» زیرمولفه‌های زیاد و مختلفی دارد، تاکید ویژه بر پاسداری از هویت و شخصیت اصفهان و توسعه آن از لحاظ معرفی، اضافه کردن ابعاد کمک‌کننده و نگاه رو به رشد در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد؛ در شهر فرهنگی و تاریخی اصفهان که زایش‌های مختلفی دارد تلاش کنیم تا این حوزه‌ها به‌خوبی پیشرفت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته فرهنگی اصفهان تلاش کردیم اتفاق ویژه‌ای در اصفهان شکل بگیرد، لذا برای نخستین‌بار با همکاری میراث فرهنگی تمام بناهای تاریخی شهر به‌طور رایگان برای بازدید در اختیار شهروندان قرار گرفت.

در حوزه گردشگری، بزرگ‌ترین اقدام شهرداری اصفهان باز کردن درهای بسته و تلاش برای برند سازی مجموعه‌های گردشگری کمتر دیده شده اصفهان بود که شاه‌نشین پل خواجو و باغ زرشک از مهم‌ترین این موارد بود، در کنار این موارد در حوزه گردشگری معنوی نیز تلاش‌های خوبی انجام شد و برای نخستین‌بار برنامه‌های رمضان‌گردی در اصفهان اجرا شد.

همچنین برای سال آینده در حوزه مردم‌سپاری برنامه‌های ویژه داریم، چشم‌انداز سازمان شهرداری این است که پس از چهار سال به جایی برسیم که این سازمان تبدیل به سازمانی تسهیل‌گر و شتاب‌دهنده در فعالیت‌های فرهنگی باشد و به سیاست‌گذار و پشتیبان اقدامات فرهنگی مردمی تبدیل شود.

در حوزه فرهنگ شهروندی و شهرنشینی نیز برنامه‌های جدی داریم و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی که در اصفهان وجود ندارد یا کمتر توجه شده است را مدنظر قرار دادیم که شتاب ویژه‌ای خواهد گرفت.

در حوزه اجتماعی نیز قرار است در چند محور اتفاقات ویژه‌ای در شهر رقم بزنیم، خانواده محوری از سیاست‌های ماست و بر این اساس ارتقای روابط خانوادگی اعم از زوجین، والدین و فرزندان، ارتباط اعضای خانواده با سالمندان و دیگر شئون روابط خانوادگی از جایگاه خاصی در برنامه‌های سال آینده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری قرار دارد.

توسعه ورزش شهروندی و ورزش همگانی در بخش زیرساختی با ارتقای سرانه‌های ورزشی در دل محلات مانند ساخت زمین‌های روباز ورزشی را در برنامه قرار دادیم و همچنین طراحی برنامه‌های استعدادیابی ورزشی را در دستور کار خود داریم و در این راستا همکاری و همیاری خوبی با اداره ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی به عمل آمده است.

در حوزه فرهنگی و هنری سعی داریم به جایی برسیم که هر شهروند اصفهانی به‌ویژه نسل‌های جدید و جوان، هنری از میراث فرهنگی نصف جهان یا صنایع دستی را به یادگار داشته و در آن زمینه فعالیت کند.

در حوزه تفریح، شادی و نشاط نیز تلاش داریم با رعایت چارچوب‌هایی در این حوزه فعالیت‌های ویژه‌ای رقم بزنیم.

«شهر زندگی» زیرمولفه‌های زیاد و مختلفی دارد، تاکید ویژه بر پاسداری از هویت و شخصیت اصفهان و توسعه آن از لحاظ معرفی، اضافه کردن ابعاد کمک‌کننده و نگاه رو به رشد در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد؛ در شهر فرهنگی و تاریخی اصفهان که زایش‌های مختلفی دارد تلاش کنیم تا این حوزه‌ها به‌خوبی پیشرفت کند، در این راستا تمام برنامه‌ها زیرمولفه‌های شهر زندگی را خواهد داشت.

«شهر زندگی» زیست‌پذیر است و شئون مختلفی دارد از جمله اینکه از سویی فرد استعدادهای خود را شناخته و آن را شکوفا می‌کند و زیست هنری و فرهنگی خوبی دارد، بر این اساس افزایش اعتماد و انسجام میان مردم، خلقیات و ذائقه نیکو و هنردوست اصفهانی‌ها و پاسداری، بسط و توسعه آن برای ما مهم است.

کد خبر 627183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.