نباید فرصت را برای رفع مشکلات اساسی اصناف از دست دهیم

فرماندار شهرستان لنجان گفت: وجود برخی مشکلات در بازار شهرها و روستاهای شهرستان لنجان باید ریشه‌یابی شود از این‌رو برگزاری نشست‌های چهره به چهره با بازاریان و کسبه شهرستان لنجان در دستور کار قرار گرفته تا با تعیین اولویت‌ها در مسیر حل مشکلات ضروری این قشر موثر به شکلی جهادی و عملیاتی گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی در جمع خبرنگاران، وجود نظم و امنیت را اساسی‌ترین عامل توسعه و پیشرفت جوامع بشری دانست و اظهار کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر می‌دید چراکه دست آنها از ذخایر ارزشمند کشور کوتاه شده بود، از این‌رو از همان روزهای ابتدایی با اجرای توطئه‌های مختلف درصدد بودند انقلاب را از بین ببرند.

وی افزود: امروز علی‌رغم اینکه بیش از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، نگاه جهان‌خوارانه سلطه‌گران همچنان به ایران ادامه دارد؛ چراکه مستکبران جهان به خوبی می‌دانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با احیای ارزش‌های والای اسلامی و انسانی در حال رقم زدن تمدن بزرگی در منطقه و جهان است.

فرماندار شهرستان لنجان اغتشاشات اخیر را مصداق جنگ ترکیبی همه‌جانبه دشمنان دانست و تصریح کرد: اغتشاشات اخیر صف‌آرایی جبهه باطل در مقابل جبهه حق را به نمایش گذاشت، به‌گونه‌ای که دشمنان با استفاده از همه امکانات اطلاعاتی، رسانه‌ای و عملیاتی خود علیه ملت ایران توطئه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کردند.

وی ادامه داد: دشمنان با ایجاد فضایی غبارآلود به دنبال ایجاد اختلاف در کشور حرکت کردند و در این مسیر انسجام و همبستگی ملی را با ایجاد گسل‌های مختلف هدف قرار دادند تا با فرسایشی کردن ناامنی در شهرهای ایران اعتماد و امنیت شهروندان را خدشه‌دار و در نهایت از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف جلوگیری کنند.

محمدی با بیان اینکه بخش امروز قابل توجهی از جنگ ترکیبی دشمنان را در حوزه اقتصادی شاهد هستیم، اضافه کرد: یکی از خواسته‌های بحق اصناف و بازاریان وجود آرامش و امنیت در شهرهای ایران به‌خصوص در بازارها، به عنوان قلب تپنده اقتصاد ایران بوده است که برای تحقق آن شهدای بسیاری در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی تقدیم شده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئله معیشت شهروندان به هیچ عنوان برای اغتشاشگران مهم نبوده است و نیست، گفت: طی ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که مستکبران جهان با استفاده از مزدوران و برخی افراد خودفروخته داخلی با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد رعب و وحشت وتخریب اموال عمومی در خیال پوچ خود تلاش کردند با تعطیلی بازار امنیت کشور و معیشت مردم را زیر چکمه‌های خود لِه کنند.

محمدی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته کسبه در راستای حفظ منافع و جلوگیری از صدمات احتمالی اغتشاشگران مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی خود شدند و این مسئله توسط رسانه‌های معاند به شکلی معکوس اطلاع‌رسانی شد، نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که اغلب کسبه به صورت اعتباری و صدور چک تجهیزات خود را خریداری می‌کنند، از این‌رو به هیچ عنوان تمایل به تعطیلی بازار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیروهای نظامی و انتظامی در شهرستان لنجان تمام تلاش خود را به کار گفته‌اند تا امنیت شهر و شهروندان به‌خصوص اصناف را تأمین کنند، از سوی دیگر برای کاهش دغدغه اصناف تلاش شد اتفاقات اخیر با استفاده از ظرفیت معتمدین و جوانان فعال در بازار مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد تا بتوانیم با پیش‌بینی تدابیر لازم از وقوع برخی رویدادهای احتمالی ناخوشایند برای واحدهای صنفی جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه نباید فرصت را برای رفع مشکلات اساسی اصناف و بازاریان از دست دهیم، یادآور شد: وجود برخی مشکلات در بازار شهرها و روستاهای شهرستان لنجان باید ریشه‌یابی شود از این‌رو برگزاری چهره به چهره با بازاریان و کسبه شهرستان لنجان در دستور کار قرار گرفته است تا در قالب کارگروهی مشترک و با تعیین اولویت‌ها در مسیر حل مشکلات ضروری این قشر مؤثر به شکلی جهادی و عملیاتی گام برداریم.

وی با اشاره به تلاش مسئولان برای کاهش دلهره شهروندان و اصناف از خیمه‌شب‌بازی اغتشاشگران و جلوگیری از خسارت و زیان‌های احتمالی اصناف، خاطرنشان کرد: رفع مسائل و مشکلات هر صنف با استفاده از ظرفیت نمایندگان آن صنف نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن هم‌اندیشی با نهادها و مراکز مرتبط تدابیر به شکل عملیاتی اتخاذ شود، چراکه ما معتقد هستیم برای حرکت بهتر و رفع نگرانی‌های بازاریان شهرستان لنجان باید همدلی و همکاری دستگاه‌های مختلف با اصناف افزایش یابد.

محمدی با بیان اینکه اصناف و بازاریان شهرستان لنجان با بصیرت مثال‌زدنی خود دشمنان را ناامید خواهند کرد، گفت: اصناف و بازاریان شهرستان لنجان از ابتدای انقلاب و در همه مقاطع حساس از جمله فراخان رهبری در طرح کمک‌های مومنانه با روحیه جهادی و حمایت مادی و معنوی در صحنه حضور داشتند و در ادامه مسیر نیز با عملکرد درخشان خود نشان خواهند داد که پشتیبان نظام اسلامی هستند و در خدمتگزاری به مردم در عرصه توزیع و خدمات با دلسوزی عمل می‌کنند.

کد خبر 627111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.