کرواسی و مراکش در رده‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم‌های کرواسی و مراکش، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز شنبه _بیست‌وششم آذرماه_ دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بین دو تیم کرواسی و مراکش از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه لوسیل پیگیری خواهد شد.

پخش زنده دیدار رده‌بندی کرواسی و مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

رده‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (کرواسی-مراکش) پخش زنده ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی ملقب به «تیم آتشین» یا «شطرنجی‌ها» تاکنون در پنج دوره از جام جهانی حضور داشته است. کرواسی تا زمان استقلال از یوگسلاوی در سال ۱۹۹۱ فدراسیون فوتبال نداشت.

در پایان قرن ۱۹ زمانی که انگلیسی‌ها برای ساخت یک کارخانه به ریجکای کرواسی آمدند، فوتبال را نیز با خود به این کشور آوردند، پس از مدتی فوتبال به تمام کرواسی رفت.

در سال ۱۸۹۶ نخستین کتاب درباره فوتبال و قوانین آن توسط زاگرب در کرواسی چاپ شد که در سال ۱۹۰۸ اصلاح شد؛ این قوانین را سازمان ژیمناستیک کرواسی جمع‌آوری کرده بود و فوتبال این کشور تا آن زمان زیر نظر این سازمان اداره می‌شد.

نخستین بازی ملی این کشور در سال ۱۹۴۰ در برابر سوئیس انجام شد که درنهایت با پیروزی کرواسی و با نتیجه چهار بر صفر به پایان رسید. به دلیل سیاست‌های اشتباه فدراسیون کرواسی، این تیم از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۸ ضعف شدیدی داشت تا حدی که فدراسیون فوتبال آن در این سال‌ها به بازی‌های منطقه‌ای و دوستانه رضایت داده بود و باعث شد در این شرایط، بهترین بازیکنان کرواسی تیم خود را ترک کنند و به تیم‌های دیگر بپیوندند.

در سال ۱۹۶۸ در یک قرعه‌کشی تیم کرواسی به مسابقات قهرمانی اروپا راه یافت و از اتحاد جماهیر شوروی و مجارستان شکست خورد و چهارم شد، این نتیجه نقش کلیدی در تصمیم فدراسیون فوتبال کرواسی برای حضور بازیکنان حرفه‌ای در تیم و ورود به بازی‌های بین‌المللی داشت.

سرانجام در سال ۱۹۸۶ تیم کرواسی توانست به جام جهانی صعود کند و آلمان غربی، اروگوئه و اسکاتلند را شکست دهد. با اینکه کرواسی سه بازی اول را طوفانی شروع کرد و به نتایج خوبی رسید اما از تیم اسپانیا با نتیجه پنج بر یک شکست خورد و مقام دوم را به دست آورد.

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی، ملقب به تیم آتشین یا شطرنجی‌ها تاکنون در پنج دوره از جام جهانی حضور داشته است و با هدایت زلاتکو دالیچ ۵۵ ساله و به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۴۰ هزار پوند در جایگاه دوازدهم فیفا قرار دارد.

میانگین سنی تیم ملی حال حاضر کرواسی ۲۷.۶ و میانگین قدی آنان ۱۸۴.۸۸ است. جوسکو گواردیول، دفاع وسط تیم لایپزیگ و کرواسی با قیمت ۶۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن این تیم است.

از زمان تأسیس رسمی تیم کرواسی تا به الان، ۱۳ مربی هدایت این تیم را به عهده گرفته‌اند. می‌توان گفت افتخارات بین‌المللی تیم کرواسی با هدایت «میروسلاو بلاژویچ» آغاز شده است. تیم ملی فوتبال کرواسی در نخستین حضورش در جام جهانی ۱۹۹۸ به مقام سوم رسید.

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کرواسی به همراه تیم ملی فرانسه به فینال رسید که در پایان فرانسه توانست با نتیجه ۴ بر ۲ کرواسی را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات جام جهانی شود. نایب‌قهرمانی در جام ۲۰۱۸ روسیه بهترین نتیجه‌ای بوده که تیم ملی فوتبال کرواسی تاکنون کسب کرده است.

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی کرواسی

  • مدال برنز جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۹۸ کشور فرانسه
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی فوتبال، کره و ژاپن در سال ۲۰۰۲
  • رسیدن به مرحله گروهی یوفا یورو، پرتغال در سال ۲۰۰۴
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی، آلمان در سال ۲۰۰۶
  • رسیدن به یک‌چهارم نهایی یوفا یورو اتریش و سوئیس ۲۰۰۸
  • رسیدن به مرحله گروهی یوفا یورو ۲۰۱۲ لهستان و اوکراین
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴
  • رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی، یوفا یورو ۲۰۱۶ فرانسه
  • مدال نقره جام جهانی فوتبال روسیه، ۲۰۱۸
  • رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی یوفا یورو ۲۰۲۰

ترکیب تیم ملی کرواسی

  • کرواسی: دومینیک لیواکوویچ، جوزیپ یورانوویچ، دژان لوورن، ژوسکو گواردیول، بورنا سوسا، متئو کواچیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، مارکو لیوایا، آن دری کراماریچ، ایوان پریشیچ
  • سرمربی: زلاتکو دالیچ

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال مراکش

تیم ملی مراکش زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آفریقا قرار دارد و به «شیرهای اطلسی» مشهور است. درحال‌حاضر «ولید الرکراکی» سرمربی مراکش است. اکنون این تیم در جایگاه ۲۴ فیفا قرار دارد و ستارگانی مانند محمدبن‌عطیه در جام جهانی ۲۰۲۲ پرقدرت‌تر از حضورهای قبلی‌اش رقم خورد.

در تاریخچه مراکش، پنج حضور در جام جهانی وجود دارد که با توجه به امکانات نسبتاً کم این کشور آمار مناسب و قابل قبول برای این تیم به شمار رود. تیم ملی مراکش در مسابقات جام جهانی به طور متوسط در هر بازی ۰.۶۹ درصد امتیاز کسب کرده، متوسط گل زده در هر بازی ۰.۸۸ و متوسط گل خورده در هر بازی برای این تیم ۱.۳۸ است.

تیم مراکش در جام ۲۰۲۲ قطر با صعود به مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، بهترین نتیجه خود در ادوار جام‌جهانی را رقم زدند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که مراکشی‌ها در دوره قبل حتی از مرحله گروهی هم صعود نکرده بودند.

مراکش کار خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با حضور در گروه F آغاز کرد و با تیم‌های کرواسی‌،بلژیک و کانادا جنگید که نتیجه آن کسب یک تساوی برابر کرواسی و دو پیروزی مقابل بلژیک و کانادا بود.

شیرهای اطلس در مرحله یک‌هشتم نهایی رودرروی اسپانیا قرار گرفتند و با یک بازی محتاطانه موفق شدند در ضربات پنالتی به پیروزی برسند و به یک‌چهارم نهایی صعود کنند تا مقابل پرتغال مدعی عنوان قهرمانی بایستند و برخلاف تصور عموم که این مرحله را پایان کار مراکش می‌دانستند، شاگردان الرکراکی با نتیجه یک بر صفر، راهی نیمه‌نهایی شدند.

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی مراکش

  • قهرمانی جام ملت‌های آفریقا در سال ۱۹۷۶
  • نایب قهرمانی جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۰۴
  • مقام سوم در جام ملت‌های آفریقا در سال ۱۹۸۰
  • قهرمانی جام ملت‌های عرب در سال ۲۰۱۲
  • قهرمانی ملت‌های آفریقا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰

ترکیب تیم ملی مراکش

  • ترکیب مراکش: یاسین بونو، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان آمرابات، نایف آگرد، رومن سایس، حکیم زیاش، عزدین اوناهی، عبدالحمید سدیری، سفیان بوفال و یوسف النصیری
  • سرمربی: ولید الرکراکی

ورزشگاه دیدار کرواسی و مراکش در رده‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

استادیوم لوسیل

  • نام عربی: ملعب لوسیل الدولی
  • نام انگلیسی: Lusail Stadium
  • ظرفیت: ۸۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۶ کیلومتر
  • آدرس: شهر لوسیل، قطر
  • تعداد بازی: ده مسابقه از جمله دیدار نهایی

استادیوم «لوسیل» برجسته‌ترین استادیوم قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ بوده و قرار است به مرکز شهری به همین نام تبدیل شود که محل اسکان حدود ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود.

لوسیل، شهری است که مخصوص برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ساخته شده است. این استادیوم ظرفیت میزبانی از ۸۰,۰۰۰ نفر را دارد و یک شرکت معماری انگلیسی با الهام از فانوس‌های قدیمی و کاسه‌هایی از صنایع‌دستی مردم قطر، این ورزشگاه را طراحی کرده است.

پس از جام جهانی بیشتر صندلی‌های ورزشگاه لوسیل جدا می‌شود تا به محلی برای فعالیت مدارس، مراکز سلامتی، مغازه‌ها و باشگاه‌های ورزشی زیر سقف استادیوم تبدیل شود. همچنین بخش بالایی ورزشگاه بالکن خانه‌هایی می‌شود که قرار است ساخته شوند. تماشاگران می‌توانند با استفاده از خط مترو مستقیم از شهر دوحه به استادیوم لوسیل بروند.

کد خبر 627103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.