شکست در علم شیمی جایگاهی ندارد!

یک دکترای شیمی آلی گفت: در شرایط کنونی که بسیاری از مردم به دنبال اشتغال پایدار بوده و از نبود کسب‌وکار گلایه‌مند هستند، اگر فردی در حوزه هیدروکربن، رنگ، پلیمر و هر یک از مباحث مربوط به علم شیمی آغاز به فعالیت کند، شکستی را تجربه نخواهد کرد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استارت‌آپ‌های موجود در حوزه هیدروکربن‌ها و بازار کار فارغ‌التحصیلان علم شیمی، اظهار کرد: به‌طورکلی افرادی که در حوزه شیمی فعالیت می‌کنند، هیچ‌گاه با شکست مواجه نخواهند شد.

وی افزود: در شرایط کنونی که بسیاری از مردم به دنبال اشتغال پایدار بوده و از نبود کسب‌وکار گلایه‌مند هستند، اگر فردی در حوزه هیدروکربن، رنگ، پلیمر و هر یک از مباحث مربوط به علم شیمی، آغاز به فعالیت کند، شکستی را تجربه نخواهد کرد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: لازمه موفقیت برخورداری از تحصیلات آکادمیک است؛ اگر شخصی تحصیلات کافی نداشته‌باشد و وارد این عرصه شود، شرایط متفاوت خواهد بود اما فارغ‌التحصیلانی که با دانش آکادمیک، به‌طوراصولی در حوزه تولید مواد شیمیایی ورود می‌کنند، موفق خواهند شد.

وی در رابطه با هیدروکربن‌های مورد نیاز کشورهای صنعتی گفت: یکی از هیدروکربن‌های کاربردی و حائز اهمیت تولوئن است؛ این هیدروکربن ماده اصلی TNT محسوب می‌شود و هنگامی که قرار است در آزمایشگاه TNT سنتز شود، از این هیدروکربن استفاده می‌شود.

یوسفی اشاره کرد: تولوئن که یک هیدروکربن آروماتیک محسوب می‌شود، در کنار نیتریک اسید جزو ماده‌هایی به‌شمار می‌رود که همواره برای صنایع دفاعی تمام کشورهای جهان حائز اهمیت است.

وی افزود: ازآنجاکه تولوئن جزو عناصر مورد نیاز کشورهای دنیا محسوب می‌شود، شرکت‌هایی که در زمینه تولید این ماده یا هیدروکربن‌های دیگری مانند زایلن و اورتوزایلن فعالیت می‌کنند، هیچ‌گاه با شکست مواجه نخواهند شد و حتی می‌توانند با صنایع بزرگ وارد همکاری شوند.

این دکترای شیمی آلی تاکید کرد: برای موفقیت در علم شیمی باید به دنبال تولید مواد شیمیایی باشیم که صنایع بزرگ کشور به آن نیاز دارد، با این کار می‌توانیم صنایع داخلی را از تولیدات وارداتی بی‌نیاز کنیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: درحال‌حاضر هزاران نوع مواد شیمیایی وجود دارد که مورد نیاز کشور است و دانشجویان می‌توانند پیرامون همین مواد فعالیت و استارت‌آپ‌های بسیاری راه‌اندازی کنند.

کد خبر 627017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.