جایگاه استراتژی در توسعه شرکت‌های مولد انرژی

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری و تدوین قانون، شرایط مطلوبی بر کشور حاکم است اما موضوع حائز اهمیت برای توسعه فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه مصرف انرژی، نبود استراتژی مشخص و شفاف است.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش سرمایه‌گذاری بر توسعه فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه مصرف انرژی، اظهار کرد: به‌طورکلی در حوزه سرمایه‌گذاری برای توسعه شرکت‌های خصوصی در ایران، فعالیت‌های مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: اگر شرایط فعلی کشور را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که در زمینه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های خوبی انجام شده و وزارت نیرو نیز انرژی تولیدی را از شرکت‌هایی که نیروگاه‌های خورشیدی احداث می‌کنند، با قیمت مطلوبی خریداری می‌کند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: اکنون در باز پس دادن سرمایه به نیروگاه‌های تولید انرژی مشکلاتی وجود دارد و معمولاً شرکت‌ها با این چالش‌ها مواجه هستند، اما با این وجود قوانین خوبی پیرامون خرید انرژی و سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

وی در رابطه با قوانین موجود برای فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه ذخیره انرژی گفت: برخی از شرکت‌های فناور سطح کشور در زمینه تولید تجهیزات مربوط به ذخیره انرژی فعالیت می‌کنند؛ که در این زمینه نیز قوانین خوبی برای بحث سرمایه‌گذاری تدوین شده است.

صفریان اشاره کرد: معمولاً این نوع از شرکت‌ها که در حوزه تولید تجهیزات ذخیره انرژی فعالیت می‌کنند، پس از دریافت مجوز برای شروع فعالیت سرمایه‌گذاری کرده سپس از محل ذخیره انرژی، سود خود را برداشت می‌کنند.

وی تاکید کرد: به‌طورکلی در حوزه سرمایه‌گذاری و تدوین قانون شرایط مطلوبی بر کشور حاکم است، اما موضوع حائز اهمیت برای توسعه فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه مصرف انرژی، نبود استراتژی مشخص و شفاف است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی تصریح کرد: درحال‌حاضر کشور به استراتژی واضح و روشنی نیاز دارد که تمام مباحث مربوط به مصرف انرژی را در بر بگیرد تا به کمک این استراتژی بتوانیم به هدف مورد نظر خود دست‌یابیم.

کد خبر 627012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.