۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
مدیریت انرژی با نسخه دانش‌بنیان

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: درحال‌حاضر تکنولوژی ساخت پکیج‌های چگالشی وارد ایران شده است و با اینکه برخی از شرکت‌ها در زمینه مونتاژ این تجهیزات فعالیت می‌کنند، اما شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری توانسته‌اند نمونه‌های داخلی این تجهیز را تولید کنند.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملکرد کشور در حوزه تکنولوژی‌های مرتبط با مدیریت انرژی، اظهار کرد: اگر بخواهیم شرایط کشور را در حوزه گاز مورد بررسی قرار دهیم، باید به این نکته اشاره کنیم که تاکنون تکنولوژی مطلوبی در این زمینه وارد کشور شده است.

وی افزود: درواقع برای مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی در زمینه پکیج‌های چگالشی که برای گرمایش ساختمان استفاده می‌شود، تکنولوژی مطلوبی وارد کشور شده است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: درحال‌حاضر تکنولوژی ساخت پکیج‌های چگالشی وارد ایران شده است و با اینکه برخی از شرکت‌ها در زمینه مونتاژ این تجهیزات فعالیت می‌کنند، اما شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری توانسته‌اند نمونه‌های داخلی این تجهیز را تولید کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه بسیار مطلوب بوده است و عملاً به موجب این مسئله تحریم نتوانسته تأثیری ایجاد کند.

صفریان در رابطه با چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: درحال‌حاضر نبود استراتژی مناسب که بتواند شرکت‌های دانش‌بنیان را هدایت کند، باعث شده فعالان این حوزه نتوانند به حد مطلوبی از مصرف بی‌رویه گاز در بخش خانگی جلوگیری کنند.

وی در همین رابطه ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که در مبحث ۱۹ به استفاده از تجهیزات مدیریت انرژی در ساختمان‌های مسکونی اشاره شده و طبق این طرح اگر ساختمانی مجهز به چنین تجهیزاتی باشد، ارزش بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 650606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.