این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!

زیباترین میدان‌های اروپا، تاریخ و فرهنگ غنی این قاره را به تصویر می‌کشند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میدان‌های زیادی در جهان وجود دارند که بهترین مراکز خرید، رستوران‌ها و مغازه‌ها در آن‌ها واقع شده است و هر کدام به دلیل خاصی شهرت یافته‌اند، اما تعداد کمی از آن‌ها، به عنوان زیباترین میدان‌های جهان شناخته می‌شوند. در مرکز این میدان‌ها معمولاً یک مجسمه، یادبودی از گذشتگان یا یک فواره آب قرار دارد و از نظر تاریخی و جغرافیایی، جلوه ویژه‌ای به شهر می‌دهد.

اگرچه اروپا سرشار از زیبایی، معماری، تاریخ و فرهنگ است، اما شهرهای جذاب این قاره هرگز بدون داشتن میدان‌های باشکوه کامل نخواهد بود. در ادامه شما را با بهترین و زیباترین میدان‌های اروپا آشنا می‌کنیم.

میدان پیازا ناوونا، ایتالیا

میدان ناوونا در قلب شهر رم قرار دارد و یکی از معروف‌ترین میدان‌های اروپا به‌شمار می‌رود که در قرن ۱۵ میلادی بازسازی و ساختار کلی آن حفظ شد. قدمت این میدان به حدود دو هزار سال پیش برمی‌گردد و اکنون از فواره‌ها، ساختمان‌های دوران باروک و هنرمندان خیابانی پر شده است.

میدان پیازا ناوونا که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در شهر رم شناخته می‌شود، ابتدا یک میدان مسابقه بوده است که اکنون شاهکارهای معماری قدیمی پایتخت ایتالیا را به تصویر می‌کشد. برای ساخت این میدان از بهترین معماران ایتالیایی کمک گرفته شده است و از آنجا که نمایش‌های خیابانی و نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود، همواره گردشگران زیادی از میدان پیازا ناوونا دیدن می‌کنند.

این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!

میدان Praça do Comércio، پرتغال

این میدان زیبا که در لیسبون، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پرتغال قرار دارد، به عنوان یکی از معروف‌ترین میدان‌های اروپا شناخته می‌شود. Praça do Comércio که در امتداد اسکله واقع شده است، مملو از ساختمان‌های زیبای قرن هجدهم است که همه با رنگ زرد تزئین شده است. در دهه ۱۹۸۰ از این میدان به عنوان پارکینگ استفاده می‌شد، اما امروزه، یکی از جاذبه‌های گردشگری لیسبون به‌شمار می‌رود.

این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!


میدان پلازا مایور، اسپانیا

میدان پلازا مایور که در قلب شهر مادرید قرار دارد، به دلیل معماری بی‌نظیر و تاریخی غنی خود به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین میدان‌های اروپا شناخته می‌شود. پلازا مایور تنها به اندازه چند بلوک با میدان معروف دیگر اسپانیا به نام Puerta del Sol فاصله دارد.

همواره رویدادهای مختلفی در این میدان اتفاق افتاده و خاستگاه جشن‌ها و اتفاقات و زیادی بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به محل اجرای مراسم گاوبازی، محل داد و ستد و بازارچه مواد غذایی اشاره کرد. امروزه مراسم خاصی نظیر کنسرت‌ها و فستیوال‌ها در این میدان نیز برگزار می‌شود و رستوران‌های آن معمولاً از گردشگران زیادی پر شده است.

این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!

میدان ترافالگار، انگلستان

ترافالگار، یکی دیگر از میدان‌های زیبای اروپا و قلب تپنده شهر لندن است. تماشای مجسمه‌هایی که در اطراف میدان وجود دارد، گردشگران را با تاریخ لندن آشنا می‌کند. همچنین کلیسای قدیمی که در شمال شرقی میدان قرار دارد، یکی از معروف‌ترین کلیساهای لندن به‌شمار می‌رود. در اطراف این میدان بناها و آثار تاریخی معروفی به‌چشم می‌خورد و مجموعه‌ای از نقاشی‌های به یادماندنی شش قرن مختلف را می‌توان در گالری ملی آن مشاهده کرد.

این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!

میدان ترینیتی، مجارستان

میدان ترینیتی با معماری زیبا و مناظر خیره‌کننده رودخانه دانوب، یکی از بهترین میدان‌های اروپا به‌شمار می‌رود. این میدان که در قلب بوداپست قرار دارد، یکی از مکان‌هایی است که هر گردشگری را به شگفتی وامی‌دارد. همچنین مشهورترین کلیسای بوداپست که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، در میدان ترینیتی قرار دارد و بناهای تاریخی زیادی در آن یافت می‌شود که بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!

میدان مارین پلاتز، آلمان

میدان پرجنب‌وجوش مارین پلاتز از سال ۱۱۵۸، میدان اصلی شهر مونیخ بوده است. این میدان که در گذشته به عنوان مکانی برای برپایی جشن‌ها و مسابقات مختلف استفاده می‌شد، یکی از جاذبه‌های مشهور آلمان به‌شمار می‌رود. همچنین بسیاری از کلیساها، ساختمان‌های قدیمی و بناهای زیبای شهر از این میدان قابل مشاهده است.

این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!


میدان سن مارکو، ایتالیا

میدان سن مارکو که قلب و روح شهر ونیز است، توسط آثار معماری و بناهای تاریخی زیبا احاطه شده است. سن مارکو، یک مرکز محبوب برای مردم محلی و گردشگران است و یکی از زیباترین میدان‌های جهان محسوب می‌شود. این میدان، کلیسای جامع ونیز را در خود جای داده و از سه طرف با ساختمان‌های زیبا احاطه شده است. برج ساعت به عنوان یکی از نمادهای این میدان شناخته می‌شود و موزه کورر (Museo Correr)، معماری، نقاشی و تاریخ ونیز را به‌تصویر می‌کشد.

این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!

میدان قدیمی، جمهوری چک

میدان قدیمی شهر پراگ که تاریخ آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد، نمایشی باشکوه از معماری قرون وسطایی است. در واقع ساختمان‌های این میدان به شکلی که قرن‌ها پیش ساخته شده، باقی مانده است. جاذبه‌های زیادی مانند ساعت نجوم، برج تالار شهر، کلیسای جامع تین و خانه‌های رنگارنگ با معماری‌های بی‌نظیر، چشم بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می‌کند. قرن‌ها است که ساعت نجومی میدان قدیمی شهر پراگ، بدون کوچک‌ترین اشتباه، به غیر از زمان، وضعیت ماه، موقعیت خورشید و دوره‌های نجومی را نشان می‌دهد.

این میدان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!

کد خبر 627005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.