تغییر رویکرد پژوهشی مدیریت شهری قم در راستای آینده‌پژوهی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم از تغییر رویکرد حوزه پژوهش در مجموعه مدیریت شهری یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام‌شده که مباحث مطالعاتی و آینده‌پژوهی نیز در همین مسیر در حال انجام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمحمدحسین دهناد در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه پردیس فارابی، اظهار کرد: بیش‌تر غرفه‌های این نمایشگاه با تمرکز بر موضوعات کاربردی در حوزه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این‌گونه نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها این است که شرکت‌هایی که محصولی دارند و خدمتی ارائه می‌کنند این خدمات را به نمایش بگذارند، و افراد اجرایی نیز از نزدیک از آخرین دستاوردهای پژوهشی مجموعه‌های دانش‌بنیان مطلع شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها دانشجویان می‌توانند فضاهای کسب‌وکاری که نسبت به گذشته تغییر کرده را ببینند، افزود: در حال حاضر واقعیت فضای اشتغال و کسب‌وکار به این صورت است که تعداد خروجی‌های دانشگاه‌ها تناسبی با جذب دستگاه‌های دولتی ندارد، درنتیجه برای اینکه جامعه دانشگاهیان بتوانند اشتغال داشته باشند باید با فضاهای کسب‌وکاری جدید و نوین که دانش‌بنیان‌ها هستند آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: زمانی که پویایی فعالیت‌ها و تنوع اقدامات بیان می‌شود تار و پودهای سنتی ذهن‌های دانشجویان را می‌شکافد و ابعاد جدیدی در ذهن این افراد ایجاد می‌کند.

دهناد با بیان اینکه تعریف کارهای گروهی و استارتاپی برای دانشجویان تأثیر زیادی در امیدآفرینی برای این افراد دارد، خاطرنشان کرد: تلاش شده است مجموعه‌هایی که با مجموعه مدیریت شهری و شهرداری قم فعالیت می‌کنند یا محصول مرتبطی در این راستا دارند در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهری نیز برای دیدن دستاوردهای موجود حضور پیدا می‌کنند، گفت: بعضی از این شرکت‌ها در سال جاری با شهرداری قرارداد امضا کرده است و مورد حمایت مدیریت شهری هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موتورسیکلت ثبت تخلف ساکن اشاره کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم افزود: در این فناوری سیستمی طراحی‌شده است که با پردازش تصویر به‌صورت هوشمند تخلفاتی ازجمله پارک دوبل، پارک روی پل و پارک در محدوده توقف ممنوع را شناسایی و ثبت می‌کنند.

وی از تغییر رویکرد حوزه پژوهش در مجموعه مدیریت شهری یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام‌شده است که مباحث مطالعاتی و آینده‌پژوهی نیز در همین مسیر در حال انجام است.

دهناد با بیان اینکه در آینده‌پژوهی بر اساس روند گذشته تصویری از آینده را ترسیم می‌کنیم، ادامه داد: اگر این تصویرها با ایده‌آل‌ها فاصله داشته باشد، باید رویه خود را اصلاح کنیم.

کد خبر 626885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.