بزرگداشت «سیدمحسن طباطبایی‌پور» در جشنواره سینما حقیقت

مدیر دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان گفت: مراسم بزرگداشت «سیدمحسن طباطبایی‌پور» روز گذشته در جشنواره سینما حقیقت برگزار شد.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» در تهران در حال برگزاری است که در کنار آن برنامه‌های جنبی متعددی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال این جشنواره یک بزرگداشت شاخص خواهد داشت که در این بزرگداشت از هنرمند پیشکسوت «سیدمحسن طباطبایی‌پور» از تهیه‌کنندگان حوزه مستند تقدیر شد.

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طباطبایی‌پور از تهیه‌کنندگان فعال و دغدغه‌مند حوزه فرهنگ و هنر است که بیشتر سوابق کاری و هنری وی به سال‌های دهه ۶۰ بازمی‌گردد.

وی با یادآوری کارنامه پربار این هنرمند فعال عرصه تصویر اظهار کرد: همکاری با هنرمندانی همچون ژاله علو، آرش تاج‌تهرانی، رضا عبدی و هما روستا در تجربه سینمایی وی ثبت شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: این هنرمند پیشکسوت پس از مدتی به اصفهان آمد و آثاری در اصفهان تولید کرد. عمده این آثار دغدغه‌مندی او را نسبت به حوزه هنر و فرهنگ و اصفهان نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: سیدمحمد طباطبایی‌پور در طول حدود ۴۰ سال فعالیت مستمر هنری، با هدف احیای فرهنگ و هنر ایران در عرصه‌های میراث فرهنگی، مشاهیر و چهره‌های ماندگار تلاش کرده است.

مدیر دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت «سیدمحسن طباطبایی‌پور» روز گذشته _چهارشنبه بیست‌وسوم آذرماه‌_ در جشنواره سینما حقیقت برگزار شد.

بزرگداشت «سید محسن طباطبایی‌پور» در جشنواره سینما حقیقت

وی تأکید کرد: دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان نیز قصد دارد مراسم بزرگداشتی برای این هنرمند پیشکسوت برگزار کند. ساخت مجموعه مستندهای «سمفونی زاینده‌رود»، «فرهنگ بازار اصفهان» و «معلم» ازجمله آثار طباطبایی‌پور است.

به گزارش ایمنا، سیدمحسن طباطبایی‌پور توانست با فعالیت در فیلم «در امتداد شهر» تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران معروفی همچون محمدرضا گلزار، آناهیتا نعمتی، آتیلا پسیانی و نیکی کریمی سطح کاری او را متحول کرد.

وی سال ۱۳۸۶ در فیلم «اگر باران ببارد» نیز فعالیت داشته است. طباطبایی‌پور این بار با سیدروح‌الله حجازی، کارگردان فیلم اگر باران ببارد و هنرمندانی چون مهراوه شریفی‌نیا، فریبا جدیکار، هدایت هاشمی و فرهاد اصلانی همکاری داشت.

کد خبر 626830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.