دفترچه راهنمای بدون کنکور علمی کاربردی

دفترچه راهنما یا همان (ثبت نام) دانشگاه علمی کاربردی همزمان با آغاز نام نویسی در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. این دانشگاه در دو مقطع کاردانی پبوسته و کارشناسی ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

سنجش و پذیرش دانشگاه علمی‌کاربردی به شکل بدون کنکور و براساس امتیازاتی میباشد که داوطلبان در طول تحصیل خود کسب کرده‌اند.

متقاضیان برای اینکه از جزئیات ورود به دانشگاه علمی‌ کاربردی آگاه شوند، باید اقدام به دریافت دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی ‌کاربردی نمایند. در این مقاله قصد داریم با دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی و جزیئات آن بیشتر آشنا شویم.

دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی چیست

دفترچه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی شامل کلیه شرایط عمومی، اختصاصی، مقررات نظام وظیفه عمومی، سهمیه ها، مدارک لازم برای ثبت نام، نحوه ثبت نام و سایر ضوابط است که داوطلب پس از مطالعه دقیق آن می تواند برای تکمیل فرم مربوطه اقدام کند. با توجه به اهمیت مطالعه این دفترچه در ادامه به بررسی قسمت های مختلف دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی جزئیات مربوط به آن می پردازیم.

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته به صورت جداگانه منتشر میگردد. داوطلبان هر مقطع باید دفترچه‌ی مربوط به مقطع انتخابی خود را دانلود و مطالعه نمایند. در این دفترچه مواردی از جمله شرایط و مدارک لازم برای نام نویسی این دانشگاه درج شده است. در بخش دیگر دفترچه نیز رشته‌های ارائه شده قرار گرفته است که شما داوطلبان عزیز می توانید رشته‌های انتخابی خود را در سایت سنجش وارد کنند.

محتوای داخل دفترچه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی چیست

اگر شما هم قصد ورود به دانشگاه علمی کاربردی را دارید و کنجکاو هستید که بدانید دفترچه راهنما (ثبت نام) بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شامل چه جزئیاتی میباشد؛ در این بخش مقاله به بررسی محتوای دفترچه راهنما پرداخته ایم.

این دفترچه شامل بخش‌های مختلفی است که هر کدام اطلاعاتی مهم و کاربردی را به داوطلب ارائه می‌دهد.

دفترچه راهنمای بدون کنکور علمی کاربردی

به طور کلی محتوا داخل دفترچه راهنما شامل موارد زیر است:

  • مقدمه: بخش مقدمه اطلاعاتی کلی در مورد دانشگاه‌های علمی کاربردی را به شما ارائه می‌دهد.
  • شرایط سنجش و پذیرش: در این بخش کلیه شرایط لازم برای پذیرش دانشجو با جزئیات کامل برای شما داوطلبان عزیز شرح داده شده‌ است.
  • شرح روش پذیرش دانشجو: در این بخش نحوه پذیرش داوطلبان و موارد مربوط به آن از جمله معدل، سهمیه‌های خاص و… برای متقاضیان مشخص شده است.
  • ثبت نام: در این بخش، داوطلبان با چگونگی ثبت نام اینترنتی در این دانشگاه آشنا می‌شوند.
  • انتخاب رشته: در این بخش نیز دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب یک ‌رشته مناسب و درست برای داوطلبان ارائه شده است.
  • لیست رشته ها: در این قسمت رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی که امکان ثبت نام در آن‌ها وجود دارد، در قالب جدول درج شده‌اند.
  • فرم‌ها: در آخرین قسمت از دفترچه‌ی راهنما، نمونه فرم‌هایی که داوطلب در طول ثبت نام با آن‌ها مواجه می‌شود، ثبت شده‌ است.

رشته‌های دفترچه ثبت نام علمی کاربردی

داوطلبان میتوانند تنها در رشته‌ای نام نویسی کنند که نام و کد آن در لیست رشته‌های ارائه شده در دفترچه‌ی راهنما وجود داشته باشد. لازم ذکر است که دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای دو مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت جداگانه منتشر می‌شود. به همین دلیل هر یک از این مقاطع تحصیلی دارای رشته‌های مختلف میباشند.

با توجه به تغییراتی که هر ساله در لیست رشته‌های ارائه شده دانشگاه علمی‌کاربردی ایجاد می‌شود، بهتر است قبل از نام نویسی به بررسی این لیست بپردازید. داوطلبان پس از دسترسی به لیست رشته‌های دفترچه‌ی ثبت نام دانشگاه باید رشته‌ی مورد علاقه خود را اولویت بندی کرده و شانس پذیرش خود را در این رشته‌ها مورد ارزیابی قرار دهند.

نحوه دریافت دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی

در هر دوره از پذیرش بدون آزمون دانشگاه های علمی کاربردی معمولا دفترچه راهنمای ثبت نام این دانشگاه ها همزمان با آغاز نام نویسی دانشگاه علمی کاربردی منتشر میگردد. دفترچه ثبت نام مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی هر ساله به صورت جداگانه منتشر می شوند.

دفترچه راهنمای بدون کنکور علمی کاربردی

زمان انتشار دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام داوطلبان جهت ورود به دانشگاه های علمی‌ کاربردی بر عهده سازمان سنجش و آموزش می باشد. این سازمان همزمان با شروع بازه زمانی ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی برای هر نیمسال تحصیلی دفترچه ثبت نام (نیمسال اول یعنی ورودی مهرماه و نیمسال دوم یعنی ورودی بهمن ماه) را منتشر می کند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در سال های گذشته معمولا همزمان با آغاز مهلت ثبت نام منتشر شده است. با توجه به زمانبندی انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سال قبل احتمالا دفترچه کاردانی و کارشناسی سال جاری نیز با چند روز اختلاف منتشر خواهد شد. در این دفترچه از مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیز اطلاعاتی قرار داده شده است.

کلام آخر

اگر شما هم قصد شرکت در ثبت‌نام و انتخاب ‌رشته در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی بدون کنکور را دارید. ابتدا باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را از طریق سایت سازمان سنجش دانلود کنید و اگر دارای شرایط ثبت نام بودید، مراحل ثبت نام خود را طی کنید. بهتر است برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه و به جهت انتخاب مسیری درست با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید.

با آرزوی موفقیت.

منبع: مرکز مشاوره آویژه

کد خبر 626736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.