تقویت ورزش از وظایف مهم مدیریت شهری است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: یکی از وظایف مهم مدیریت شهری تقویت و توسعه ورزش شهروندی و ورزش محلات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رضایی امروز _ چهارشنبه بیست‌وسوم آذر _ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان، در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مدیریت شهری تقویت و توسعه ورزش شهروندی و ورزش محلات است.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر ورزش در تقویت نشاط اجتماعی، جلوگیری از انحرافات اجتماعی، تامین اوقات فراغت و تامین سلامت جسمی، توجه به این حوزه ضروری است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: در این راستا می‌توان اقدامات مناسبی انجام داد؛ مانند ایجاد مدیریت واحد ورزش شهری با هدف استفاده از تمام اماکن و زمین‌های ورزشی برای تقویت ورزش محلات، احداث ۱۲ سالن ورزشی در نواحی برای تقویت ورزش محلات و اختصاص اعتبار بیشتر برای ورزش محلات.

وی با اشاره به تقویت نقش فرهنگی‌اجتماعی محلات تصریح کرد: با توجه به سکونت بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در قلمرو هر منطقه، لازم است در راستای ایجاد تعامل با محیط فرهنگی و اجتماعی خود، بخش فرهنگی و اجتماعی مناطق تقویت شود.

رضایی با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان باید وظیفه اجرایی خود را به مناطق انتقال دهد و خود به امر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مبادرت ورزد، خاطرنشان کرد: منطقه باید با تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی محلات در ارتباط و تعامل باشد و تشکل‌ها برای گرفتن خدمات در حوزه فرهنگی و اجتماعی به‌جای سازمان فرهنگی به مناطق مراجعه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: مناطق باید در حوزه فرهنگی‌اجتماعی با تشکل‌های موجود در محلات هم‌اندیشی و هم‌فکری، و از ظرفیت آنها در برنامه‌ریزی و اجرا استفاده کنند.

وی یکی از موضوعات جدید در مدیریت شهری را تغییر رویکرد شهرهای کلان دانست و مراکز استان را از کالبدی، عمرانی و خدماتی به فرهنگی‌اجتماعی برشمرد و افزود: این تغییر رویکرد می‌تواند مشکلات فرهنگی و اجتماعی در شهرها را در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا در اولویت قرار دهد.

رضایی گفت: آموزش شهروندی یکی از مهم‌ترین مسائل در مدیریت شهری است و تقویت مشارکت مردم در اداره و نگهداری شهر از طریق آموزش شهروندی امکان‌پذیر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه منطقی کردن توقعات و انتظارات شهروندان از طریق آموزش شهروندی میسر است، ادامه داد: ترویج سبک زندگی ایرانی‌اسلامی با آموزش شهروندی دست‌یافتنی است و تقویت دلبستگی مردم و تعلق خاطر آنها به شهر و محل از این طریق به‌دست می‌آید. بنابراین شورای اسلامی شهر باید در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها آموزش شهروندی را در اولویت خود قرار دهد.

کد خبر 626667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.