ورزش در سلامت و آمادگی جسمانی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ورزش در سلامت و آمادگی جسمانی، تعادل و ثبات هیجانی مانند جلب توجه، رقابت، رشد اعتماد به نفس، تصویر مثبت بدنی و اجتماعی و تأمین نیازهای دوستی، احساس امنیت و تقویت فعالیت‌های گروهی، تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فخرالدین اسدی امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسابقات بسکتبال دانش‌آموزان دختر در مقطع متوسطه دوم در استان چهارمحال و بختیاری با حضور چهار گروه و ۵۶ شرکت‌کننده از نواحی یک و دو شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان به مدت دو روز در سالن ورزشی سعدی آموزش‌وپرورش شهرکرد برگزار شد.

وی با بیان اینکه گروه ناحیه یک شهرکرد با دو برد در جایگاه نخست این رقابت‌ها ایستاد و تیم شهرستان بروجن و ناحیه دو شهرکرد به ترتیب به مقام دوم و سوم این دوره از رقابت‌ها دست یافتند، ادامه داد: منتخب استان در رقابت‌های کشوری که در استان فارس برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در مرحله استانی ۵۵۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم در چهار رشته ورزشی به رقابت با یکدیگر پرداختند، مسابقات دو و میدانی در زمین چمن، مسابقات فوتسال در سالن شهدای گمنام مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز و مسابقات بسکتبال و والیبال در سالن سعدی ناحیه دو شهرکرد برگزار شد.

وی استعدادیابی، ایجاد شور و نشاط و تجلیل از دانش‌آموزان مقام‌آور را از جمله برنامه‌های این مسابقات دانست و اضافه کرد: درصدد هستیم با فعالیت‌های جسمانی به سلامت دانش‌آموزان کمک کنیم، زیرا فعالیت‌های ورزشی کارکرد اجتماعی و تأثیر بسیاری بر نشاط دانش‌آموزان و اقدامات گروهی آن‌ها دارد.

اسدی با بیان اینکه ورزش منظم یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای سلامتی انجام داد، افزود: هر فردی می‌تواند مزایای سلامتی و فعالیت بدنی را تجربه کند، در این بین سن، توانایی‌ها و قومیت اهمیتی ندارد، اگر فرد از سال‌های نخست زندگی شروع به ورزش کند، می‌تواند رشد بهتر و اثرات مثبت را در رشد قدی، هوش و سلامت جسمانی مشاهده کند.

وی گفت: ورزش از جمله روش‌های مهم تکامل جسمانی، روانی و اجتماعی محسوب می‌شود، زیرا شرکت در فعالیت‌های ورزشی افراد را به یکدیگر نزدیک می‌کند، همچنین راه‌ها و فرصت‌های بسیاری را برای ماهر شدن در اجتماع فراهم می‌آورد و به طور کلی یک فرآیند آموزشی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی برای فرد ایجاد می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: ورزش در سلامت و آمادگی جسمانی، تعادل و ثبات هیجانی مانند جلب توجه، رقابت، رشد اعتماد به نفس، تصویر مثبت بدنی و اجتماعی و تأمین نیازهای دوستی، احساس امنیت و تقویت فعالیت‌های گروهی، تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 626618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.