خرید ۷۰ دستگاه خودروی ون در دستورکار مدیریت شهری اراک قرار گرفت

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: خرید ۷۰ دستگاه خودروی ون در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستورکار ویژه مدیریت شهری اراک قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، پیمان عین‌القضاتی شامگاه دوشنبه بیست‌ویکم آذر در نشست صحن شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه برای خرید خودروهای ون سهم دولت ۷۰ درصد و سهم شهرداری ۳۰ درصد است، انتظار می‌رود فرصت را مغتنم شمرده و این خودروها خریداری شود و برای سفرهای برون‌شهری، سرویس مدارس، شرکت‌ها، قطب‌های صنعتی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی که در مسیر خروجی شهر واقع شده‌اند، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: خودروهای ون در مناطق گرمسیر مورد استفاده نیست و در مناطق سردسیر همچون استان مرکزی مورد استقبال قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود این خودروها خریداری و به بهره‌بردار واگذار شود.

حسین پاکزاد، معاون مالی اقتصادی شهرداری کلان‌شهر اراک، در ادامه این نشست گفت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، خرید ۷۰ دستگاه خودروی ون در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است که ۳۰ درصد از میزان اعتبار آن را شهرداری و ۷۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته از سوی شهرداری ۷۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس درون‌شهری برای تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان خریداری شد، گفت: اکنون سهم شهرداری برای خرید خودروهای ون، ۳۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان است که بر اساس شیوه‌نامه به شهرداری ابلاغ شده است.

پاکزاد تاکید کرد: با توجه به اینکه بازه زمانی خرید این خودروها یک هفته است و چهار روز از این بازه زمانی تعیین‌شده باقی مانده و همچنین اعتبار لازم خرید این خودروها در متمم بودجه پیش‌بینی نشده بود، انتظار می‌رود شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تعامل و همکاری لازم را داشته باشند تا در متمم دوم بودجه، این مهم به‌صورت ویژه لحاظ شود.

داوود قربانی، نایب‌رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک، نیز گفت: خرید ۷۵ دستگاه خودروی ون نیازمند ۱۵۰ راننده در دو شیفت کاری است.

وی افزود: با توجه به اینکه در نامه وزارت کشور قید شده نحوه بهره‌برداری از خودروهای ون متعاقبا اعلام می‌شود، بنابراین این اطمینان خاطر وجود ندارد که آیا حق واگذاری به بهره‌بردار وجود دارد یا خیر. انتظار می‌رود این مهم از سوی مدیریت شهری با جدیت پیگیری شود.

محمدحسین ساده‌وند، سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک، نیز گفت: چند سالی است که اتفاق خاصی در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور نیفتاده و ۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی کشور فرسوده است. در حال حاضر نیز، دولت برنامه‌ای برای نوسازی و تجهیز تاکسی‌های فرسوده ندارد.

وی افزود: واگذاری خودروهای ون که دستورکار دولت به شهرداری‌هاست، ون دیزل است که ۷۰ درصد یارانه آن از سوی دولت و ۳۰ درصد سهم شهرداری است.

ساده‌وند تاکید کرد: قیمت این خودروهای ون یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان است که ۴۴۰ میلیون تومان آن را شهرداری‌ها باید از محل منابع درآمدی خود بپردازند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: ۱۴۱ دستگاه ون در شهر قبلا فعال بود که اکنون خرید ۷۰ دستگاه خودروی ون دیگر به مدیریت شهری اراک ابلاغ شده است. نوع واگذاری برای ما مبهم است و انتظار می‌رود وزارت کشور همه شاخص‌ها را برای واگذاری مشخص کند.

ساده‌وند اضافه کرد: خودروهای ون مجهز به جی‌بی‌اس هستند و باید در خطوط ناوگان حمل‌ونقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد و ساعات فعالیت خودروها نیز رصد می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 626285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.