تاثیر سیل‌های فاجعه‌بار بر ناامنی غذایی/ کاهش ۵درجه‌ای دمای هوا

اقلیم کوهستانی ایران در معرض نابودی است؟، مشارکت افراد متعهد و متخصص به‌عنوان بدنه مردمی در مدیریت موقوفات، تاثیر سیل‌های فاجعه‌بار بر ناامنی غذایی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در اصفهان تا پایان هفته را در این بسته خبری مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین اخبار امروز _ یکشنبه بیستم آذر _ سرویس جامعه به شرح زیر است:

بیشتر رودخانه‌های مهم از کوه‌ها سرچشمه می‌گیرند و بیش از نیمی از آبی که انسان‌ها نیاز دارند، از کوه‌ها به‌دست می‌آید، اما تغییرات آب‌وهوایی، شیوه‌های کشاورزی ناپایدار و استخراج معادن تجاری آسیب‌های سنگینی به کوهستان وارد می‌کند؛ بنابراین می‌طلبد که سازمان‌ها ذی‌ربط برای حفاظت از کوه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در راستای مشارکت مردم در مدیریت موقوفات و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، اداره کل اوقاف و امور خیریه به این نتیجه رسیده است که افراد متعهد و متخصص را به‌عنوان بدنه مردمی مشارکت دهد و امور موقوفات را با نظارت اوقاف مدیریت کند.

بیشتر بخوانید

خسارت ناشی از سیل با جمع‌آوری سیلاب‌ها و رواناب‌ها برطرف نمی‌شود. این رویداد آب‌وهوایی می‌تواند به ناامنی غذایی دامن بزند و شرایط یافتن غذا را بسیار دشوار کند.

بیشتر بخوانید

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده، گفت: از فردا تا پایان هفته جاری، با وارونگی دما در نیمه نخست روز، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به‌ویژه کلان‌شهر اصفهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای مبلّغان بومی استان اصفهان به‌ویژه مبلّغان حاضر در امامزادگان گفت: این دوره آموزشی در مرکز، شمال و غرب استان اصفهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

بسیاری از مدعیان حقوق بشر نه تعریف درستی از بشر دارند و نه از کرامت و حقوقش. آنان قصد دارند حرف نادرست و ناحق خود را به‌اجبار به انسان‌ها و دنیا تحمیل کنند و آن را آزادی بدانند، در حالی که حقوق بشر نگاهی همسو و برابر است.

بیشتر بخوانید

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: واکسن آنفلوانزای موجود در ایران غیرفعال شده است و تأثیری بر اهدای خون ندارد.

بیشتر بخوانید

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تأثیر رسانه‌ها در وقایع اخیر گفت: حساسیت و آگاه بودن زنان در فضای مجازی و شناخت از وقایع منطقه و جهان امری ضروری است.

بیشتر بخوانید

کد خبر 626042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.