داروی خوراکی کرونا در ژاپن عرضه می‌شود

نخستین داروی خوراکی ویروس کرونا که در کشور ژاپن تولید شده است، با نام تجاری «زوکووا» عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت داروسازی ژاپنی Shionogi نخستین داروی خوراکی کروناویروس را در این کشور با نام تجاری «زوکووا» (Xocova) عرضه کرد. وزارت بهداشت ژاپن در ابتدا قصد داشت توزیع این دارو را بین مراکز بهداشتی و درمانی از اوایل دسامبر سال جاری آغاز کند، اما زمان توزیع آن را از ۲۸ نوامبر آغاز کرد.

متخصصان وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرده‌اند که این داروی خوراکی نباید برای زنان باردار یا زنانی که قصد دارند به زودی باردار شوند، تجویز شود. همچنین بهتر است افرادی که درگیر بیماری خاصی هستند و دارو مصرف می‌کنند نیز از استفاده آن منع شوند. به نظر می‌رسد که وزارت بهداشت ژاپن قصد دارد این دارو را فقط در مراکز درمانی و داروخانه‌هایی توزیع کند که پیش از این قرص پاکسلووید را تجویز کرده‌اند.

پاکسلووید یک داروی خوراکی برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ است که شرکت آمریکایی فایزر آن را تولید کرده و عملکرد آن بسیار شبیه داروی ژاپنی "زوکووا" است. وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرده که پس از یک دوره آزمایشی دو هفته‌ای برای این داروی جدید، هیچ محدودی برای عرضه زوکووا وجود نخواهد داشت. به زودی سامانه‌ای در ژاپن راه‌اندازی خواهد شد تا مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌های مشخص شده بتوانند قرص زوکووا را در چارچوب تعیین شده فراهم کنند.

کد خبر 625833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.