گروه پاسخ به سوالات سیاسی اجتماعی

رئیس مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی همچنین از راه‌اندازی امکان پاسخگویی به زبان ترکی و عربی برای هم‌وطنان ترک‌زبان و عرب خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد اصغری در دیدار با کارشناسان نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی در اصفهان با اشاره به تلاش برای توسعه فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: توسعه در چند بعد انجام‌شده که یکی از موارد آن راه‌اندازی گروه پاسخگویی به مسائل سیاسی، اجتماعی بوده که از شش ماه گذشته فعالیت خود را آغاز و کارشناسان خوبی را جمع‌آوری کرده و طی این مدت با انبوهی از سوالات در حوزه سیاسی، اجتماعی روبه‌رو بوده است.

وی ادامه داد: فعالیت دیگر ورود این مرکز به فعالیت‌های رسانه‌ای بدون امکانات خاص و حرفه‌ای است که به علت اهمیت این مسئله با پیگیری گروه‌ها، بیش از ۱۰۰ کلیپ و تصویر را با محوریت پاسخگویی به سوالات مبتلابه تولید شد و امیدواریم این فعالیت در مرکز به‌صورت جدی‌تر دنبال شود.

رئیس مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی همچنین از راه‌اندازی امکان پاسخگویی به زبان ترکی و عربی برای هم‌وطنان ترک‌زبان و عرب خبر داد و گفت: افرایش تعاملات با مراکز و افراد مؤثر از موارد دیگری است که در مرکز به‌طورجدی پیگیری می‌شود و در همین راستا جلساتی با نمایندگان مجلس، مسئولین دولتی و صداوسیما برگزارشده تا با تعاملات فعالیت‌های مؤثرتری انجام و نگاه توسعه‌ای در مرکز حاکم شود.

وی بابیان این‌که مرکز اصفهان در برخی ابعاد ازجمله بحث چاپ و نشر ممتاز و فعال است، تأکید کرد: باید دقت داشت که برنامه‌های مراکز پاسخگویی نباید به سمت آمار و گزارش‌محوری حرکت کند بلکه تأکید بیشتر باید بر خروجی منتقل‌شده به جامعه متمرکز شود تا نتایج نه‌فقط مناسب تکمیل رزومه مسئولین، بلکه مؤثر و مفید برای بدنه جامعه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغری ادامه داد: خروجی‌های ما باید مسئله محور و هماهنگ با زبان مخاطب باشد، زیرا اگر خروجی ما به لحاظ محتوایی غنی باشد اما جوان امروز نتواند به لحاظ محتوا و ادبیات با آن ارتباط برقرار کند، ثمربخش نخواهد بود و تأثیر لازم را برای جامعه نخواهد داشت.

وی افزود: امروز در مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی، از آمارها و اطلاعات استفاده زیادی در تعاملات و تصمیم‌گیری‌ها می‌شود و از سوی دیگر بسیاری از مراکز خروجی‌های آماری را برای برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود مطالبه می‌کنند که تاکنون نتایج و برکات زیادی برای مرکز داشته است و همکاران باید اهتمام جدی در ارائه آمارها داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علیجانی، رئیس نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به جذب کارشناسان پاسخگویی به زبان عربی و ترکی در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، گفت: با توجه به ظرفیت خوب، حضور مرکز زبان‌های خارجی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رسیدن نزدیک به ۱۳۰ نفر از مبلغان و طلاب به مراحل عالی زبان انگلیسی، این مرکز در اصفهان ظرفیت خوبی برای استفاده از مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی دارد.

وی افزود: خط‌مشی و راهبرد دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حضور پررنگ در حوزه مشاوره است، با توجه به حضور قسمت پژوهشِ مرکز الهیات و خانواده در اصفهان این راهبرد پیگیری می‌شود همچنین ورود به حوزه فقه سیاسی هم که در مرکز ملّی قم با توجه به نیاز جامعه رقم خورده، اتفاق مبارکی است و با توجه به برگزاری دو دوره فقه سیاسی مکتوب در مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظرفیت خوبی برای ورود به این حوزه داریم و این امکان برای طلاب و مبلغان ایجادشده است.

کد خبر 625722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.