رژه اتوبوس‌های شهری قدیمی در مادرید

اپراتور حمل‌ونقل عمومی پایتخت اسپانیا هفتادوپنجمین سالگرد تولد خود را به سبک نوستالژی جشن گرفت؛ در این رویداد، ده‌ها اتوبوس قدیمی در سراسر شهر به حرکت درآمدند و شکوه قدمت حمل‌ونقل این شهر را به شهروندان نشان دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میهمانان و ساکنان مادرید روز گذشته از رژه اتوبوس‌های تاریخی لذت بردند و نحوه تکامل وسایل نقلیه عمومی شهر در طول دهه‌ها را تجربه کردند. مادرید در حال حاضر میزبان برنامه‌های هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس اپراتور حمل‌ونقل عمومی شهرداری "EMT" است و نمایشگاه اتوبوس نیز بخشی از جشن‌ها بود.

این دومین دوره از رژه اتوبوس‌های قدیمی است که به طور رسمی به عنوان نمایشگاه اتوبوس تاریخی شناخته می‌شود. اولین دوره از این نمایش، سال گذشته برگزار شد و ثابت کرد که از نظر شهروندان بسیار محبوب است.

رژه اتوبوس‌های شهری قدیمی در مادرید

طی این جشن، ده‌ها وسیله نقلیه تاریخی با سرعت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ساعت از پاسئو دل پرادو، یکی از بلوارهای اصلی مادرید، به سمت مناطق مختلف شهر به گردش در آمدند. بقیه سال، اتوبوس‌های قدیمی در موزه EMT نگهداری می‌شوند، اما این رویداد به شهرداری این فرصت را می‌دهد تا روزهای شکوه اتوبوس‌های قدیمی خود را به شهروندان نشان دهد.

دوستداران وسایل نقلیه قدیمی با حضور در این برنامه توانستند جواهرات حوزه حمل‌نقل از لیلاند تیتان افسانه‌ای سال ۱۹۵۷ گرفته تا پگاسو مدل ۶۰۳۵ سال ۱۹۷۱ را مشاهده کنند.

مادرید دارای زیرساخت‌های عالی حمل‌ونقل شامل شبکه مترو، قطار و اتوبوس کارآمد است. اتوبوس‌های شهری مادرید در روزهای هفته از ساعت ۶:۰۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب کار می‌کنند که این ساعات در تعطیلات آخر هفته از ساعت ۷:۰۰ صبح تا ۱۱:۰۰ شب کمی کاهش می‌یابد. اتوبوس‌های شبانه این شهر نیز درست قبل از نیمه شب تا ساعت ۶:۰۰ صبح، با ساعات طولانی در روزهای شنبه و شب تعطیلات تردد دارند. هزینه یک سفر با اتوبوس ۱.۵۰ یورو است.

رژه اتوبوس‌های شهری قدیمی در مادرید

کد خبر 625654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.