اصفهان طلایه‌دار تنوع رشته‌های صنایع دستی در کشور/ سمنان روی ریل نشاط

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایجاد جاذبه بصری زیبا در فضای سبز منطقه ۱۱ اصفهان»، «احداث بازارچه سنتی با سبک معماری ایرانی / اتمام افق طرح جامع شهر»، «کاشت گل بنفشه در ویترین شهری فضای سبز اصفهان»، «اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای آبادانی بیشتر منطقه ۱۲»، «سمنان روی ریل نشاط»، «اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای آبادانی بیشتر منطقه ۱۲»، «آستارا؛ جولانگاه آژانس‌های سرگردان»، «اصفهان طلایه‌دار تنوع رشته‌های صنایع دستی در کشور»، «خیابان صنعتگران در منطقه ۱۲ افتتاح شد»، «بهره‌برداری از ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۲» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلانشهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

ایجاد جاذبه بصری زیبا در فضای سبز منطقه ۱۱ اصفهان

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه ضمن بازبینی و طراحی جدید با کاشت گونه‌های سازگار با شرایط محیطی، اقدامات مؤثری برای ایجاد طراوت، جذابیت‌های بصری و چشم نواز شهری در سطح منطقه انجام شده است.

وی با تأکید بر اهمیت کاشت نشاءهای رنگارنگ فصلی در ایجاد جاذبه بصری زیبا در فضای سبز شهری اظهار کرد: هم زمان با فصل پاییز و به منظور توسعه، تنوع و بازپیرایی فضای سبز، ۲۵۰۰ مترمربع نشاء از گونه‌های مختلف گل‌های فصلی و زینتی درمیدان‌ها، بوستان‌ها، رمپ‌ها، بلوارها و حاشیه خیابان‌ها سطح منطقه کاشته شد.

احداث بازارچه سنتی با سبک معماری ایرانی / اتمام افق طرح جامع شهر

«احداث بازارچه سنتی با سبک معماری ایرانی / اتمام افق طرح جامع شهر» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

شهر رزن با ۱۷ هزار نفر جمعیت شمالی‌ترین شهر استان همدان و همجوار با کلان‌شهر قزوین است. شهردار رزن آذرماه ۱۴۰۰ با رأی شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار انتخاب شده است.

مدیریت شهری رزن همانند بسیاری از شهرهای کوچک با مشکلات زیادی در اداره و نگهداشت شهر روبه‌رو است؛ بخشی از این مشکلات ساختاری بوده و بخشی دیگر به دلیل کمبود بودجه است، با این وجود طی یک سال گذشته اقدامات شاخصی در حوزه خدماتی و عمرانی انجام شده و شهرداری تلاش داشته است رضایت ساکنان شهر را در سطوح حداقلی برطرف کند.

احمد محمدی‌راستی، شهردار رزن با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای بازآفرینی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف به منظور تسهیل فرآیند بازآفرینی برای ساکنان بافت صادر می‌شود. طراحی پروژه ساخت بازارچه سنتی با سبک معماری ایرانی نیز در مساحت دو هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی در دست اقدام است و پس از اتمام طراحی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به طرح جامع شهری رزن، افزود: افق طرح جامع شهری رزن به پایان رسیده است و امیدوارم با هماهنگی راه و شهرسازی مشاور طرح جذب و بازنگری انجام شود. طرح جامع نقش بسزایی بر توسعه شهر دارد، به شرط آنکه برنامه‌ها و مفاد مندرج در طرح مورد توجه قرار بگیرد و اجرایی شود.

کاشت گل بنفشه در ویترین شهری فضای سبز اصفهان

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: روند کاشت گل‌های بنفشه به صورت گسترده در سطح مناطق پانزده‌گانه، مجموعه آرامستان باغ رضوان، میادین میوه و تره‌بار و پایانه‌های مسافربری از آذرماه امسال آغاز شد.

وی اظهار کرد: گیاه بنفشه ازجمله گیاهان دارویی و مؤثر درمانی به شمار می‌رود که از خواص آن درمان سرفه، کاهش التهاب، تب‌بر، ضددرد و کاهش فشار خون است.

سمنان روی ریل نشاط

«سمنان روی ریل نشاط» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

رشد چشمگیر و شگفت‌انگیز شهرنشینی و مهاجرت گسترده از مناطق مختلف به حاشیه شهرها طی دو دهه گذشته، معضلات متعددی را پیش روی مدیران شهری قرار داده و زندگی در شهرها را بیش از پیش دشوار کرده است.

مدیریت شهری سمنان در دوره جدید، ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان را با توجه به رویکرد فرهنگی و اجتماعی و با هدف تحکیم روابط در سطح محلات شهر در دستور کار قرار داده است.

امیر نجم، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: شادی، نشاط و امیدبخشی به ویژه با رویکرد تحکیم نهاد خانواده از ضرورت‌های زندگی امروز است و گسترش این مهم باید در اولویت نهادهای اجتماعی، فرهنگی و ورزشی قرار بگیرد، در همین راستا سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری بر حسب وظیفه سازمانی خود نسبت به برگزاری رویدادها و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در راستای تحقق نشاط اجتماعی اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی ابزار مناسبی در کنار آگاهی‌بخشی و تشویق شهروندان به ورزش و سلامت جسمی و روحی، افزایش امیدواری و نشاط اجتماعی است و استعدادهای نهفته را بهتر شناسایی و معرفی می‌کند.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای آبادانی بیشتر منطقه ۱۲

در نهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» که امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان برگزار شد؛ مجموع پروژه‌های آماده افتتاح و آغاز فعالیت، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که شامل احداث خیابان صنعتگران، طرح توسعه پارک مادر، ورزشگاه مشارکتی نگین، آغاز احداث خیابان جدید در شهرک امیرکبیر و دیگر پروژه‌های عمرانی است.

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به معضل ترافیک شهرک امیرکبیر احداث خیابانی جدید در این شهرک به منظور دسترسی راحت‌تر صنعتگران به محل کار خود و کاهش بار ترافیکی این محدوده در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به معضل ترافیک شهرک امیرکبیر احداث خیابانی جدید در این شهرک به منظور دسترسی راحت‌تر صنعتگران به محل کار خود و کاهش بار ترافیکی این محدوده در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

آستارا؛ جولانگاه آژانس‌های سرگردان

«آستارا؛ جولانگاه آژانس‌های سرگردان» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه پایدار در جوامع شهری است. وجود زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل و گسترش آن به منظور حفظ سلامت شهروندان و آسایش آنان از وظایف مدیریت شهری است.

حضور تعداد زیادی تاکسی تلفنی، گردشی و غیرمجاز در معابر بندر مرزی آستارا، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل شهری ایجاد کرده و موجب کسادی کسب‌وکار رانندگان تاکسی و ترافیک سنگین در خیابان‌های شهر شده است.

سروش وظیفه، عضو شورای اسلامی شهر آستارا افزود: سوءمدیریت و مماشات مسئولان متولی موجب افزایش تعدادی زیادی تاکسی‌های تلفنی گردشی و غیرمجاز در شهر آستارا شده است و بر عملکرد این رانندگان هیچ‌گونه نظارت و کنترلی نمی‌شود.

وظیفه خاطرنشان کرد: حضور تعداد زیادی آژانس سرگردان در آستارا، سیمای این شهر توریستی و گردشگرپذیر را مخدوش کرده است و بسیاری از مواقع موجب ترافیک شهری می‌شود و از سوی مسئولان متولی، هیچ اراده‌ای برای ساماندهی این رانندگان نیست.

اصفهان طلایه‌دار تنوع رشته‌های صنایع دستی در کشور

محسن معصومی، رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان نخستین شهر کشور از لحاظ تعداد و تنوع در رشته‌های صنایع دستی محسوب می‌شود، گفت: ثبت جهانی شهرها و روستاهایی که دارای صنایع دستی خاص و منحصربه‌فرد است، در توسعه گردشگری بومی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شده است، اظهار کرد: اصفهان به دلیل جایگاه ارزشمندی که در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی دارد در سال ۲۰۱۵ میلادی بعد از پیگیری‌های متعدد مسئولان کشوری و استانی، این شهر توسط شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد.

خیابان صنعتگران در منطقه ۱۲ افتتاح شد

در نهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز (چهارشنبه) خیابان صنعتگران در منطقه ۱۲ شهرداری با حضور مدیران شهری و اهالی این منطقه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان برگزار می‌شود؛ در این برنامه مجموع پروژه‌های آماده افتتاح و آغاز فعالیت، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

در ابتدای این ویژه برنامه خیابان صنعتگران در این منطقه با حضور مدیران شهری و ساکنان منطقه ۱۲ به بهره‌برداری رسید.

همچنین کلنگ احداث خیابان جدید در شهرک امیرکبیر با حضور خانواده شهید مدافع وطن علی شاه سنایی به زمین زده شد.

توسعه محلی؛ زمینه‌ساز توسعه پایدار شهر

توسعه محلی باید با توجه به زمینه‌های طبیعی، فرهنگی و اجتماعی و قرار گرفتن هر منطقه در یک نقطه خاص انجام شود. توسعه محلی تمام ابعاد کالبدی و غیرکالبدی را مدنظر قرار می‌دهد و می‌تواند نقاط ضعف در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری را با مشارکت مردم محلی به نقطه قوت تبدیل کند و از فرصت‌های بیرونی از جمله گردشگری تجاری-تفریحی برای جبران تهدیدهایی که گردشگری منطقه را با مشکل مواجه کرده است، بهره ببرد.

در گفت‌وگو با فرانک باقری، کارشناس شهرسازی ابعاد توسعه محلی و نقش آن در دستیابی به توسعه پایدار بررسی شد.

معرک‌نژاد خبر داد: بهره‌برداری از ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۲

سید علی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در هفته جاری نهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برگزار خواهد شد.

وی در برنامه رادیویی «صدای شهر»، اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری اصفهان و مجموعه‌های مدیریت شهری، پیشرفت و تعالی شهر در حوزه‌های عمرانی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: در مجموعه شهرداری اصفهان تلاش کرده‌ایم به‌طور مستمر روند انجام اقدامات در راستای عمران و آبادانی شهر باشد و در قالب پروژه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و خدماتی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 625391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.