کاشت درختان شهری متناسب با تغییر آب‌وهوا

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: آب‌وهوای شهر از معتدل و خنک به گرم و خشک تغییر کرده است، چنانچه این روند ادامه پیدا کند بسیاری از درختان آب دوست را نمی‌توان در سطح شهر کاشت و لازم است گونه‌های جدید جایگزین شود.

احمد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشت درختان توت، انجیر، سنجد و زیتون در بوستان‌های سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: چند سالی است که شهرداری در انتهای خیابان‌های قاضی‌آباد و کوی فلسطین شروع به کاشت ۶۰ هزار نوع درخت بادام، بلوط، پسته وحشی و انواع داغداغان کرده است.

وی افزود: به زودی در بالادست محلات قاضی‌آباد و کوی فلسطین شاهد جنگل‌کاری از نوع پوشش بومی‌محلی خواهیم بود که سازگاری بیشتری با آب‌وهوای شهر خرم‌آباد دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد با اشاره به تغییر اقلیم شهر، خاطرنشان کرد: آب‌وهوای شهر از معتدل و خنک به گرم و خشک تغییر کرده است با توجه به این تغییر اقلیم گیاه اقاقیا که تاکنون در خرم‌آباد رشد می‌کرد در هوای بالای ۳۰ درجه رشد نمی‌کند؛ بنابراین به جای اقاقیا باید زبان گنجشک بکاریم.

بیرانوند اضافه کرد: چنانچه تغییر آب‌وهوا به همین نحو ادامه پیدا کند، بسیاری از درختان آب دوست را نمی‌توان در خرم‌آباد کاشت.

وی گفت: با کاشت درختان مثمر در آینده‌ای نزدیک، جنگلی از نوع پوشش بومی‌محلی ایجاد می‌شود تا با آب و هوای شهر خرم‌آباد سازگاری بیشتری داشته باشد.

کد خبر 625256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.