تبدیل چشم‌انداز یک شهر هوشمند آرمان‌گرا به واقعیت

پیشرفت با تقویت تغییراتی همراه است که در صورت موفقیت‌ یک پیام دارد: «بشر هرگز به عقب بازنمی‌گردد. شهر هوشمند یکی از همین تغییرات است که پیشرفت آن در جهان نشان می‌دهد زمان حرکت به‌سوی واقعی کردن چشم‌اندازهای آرمان‌گرایانه فرا رسیده است.»

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهره‌گیری همزمان از تخصص انسانی و فناوری نقش مهمی در ایجاد آسایش، پایداری و امنیت شهرها دارد و از طریق بهبود رفت‌وآمدها، پایداری شیوه‌های کاری، خرید هوشمند و مواردی از این قبیل، در کنار محافظت از زمین، زندگی روزمره شهروندان را بهبود می‌بخشد.

نگاهی اجمالی به شهر هوشمند

پشتیبانی بهتر از کاربران به‌واسطه پرداختن به چالش‌هایی مانند سفرهای شهری حاصل می‌شود که در زندگی روزمره تجربه می‌کنند. بهره‌گیری از وای‌فای رایگان در سراسر شهرها می‌تواند یک جریان زنده از سفرها را با اطلاعاتی لحظه‌ای در مورد توقف فعلی، برنامه زنده، وضعیت آب‌وهوا و زمان فعال کند. اتصالات سریع‌تر، نظارت بر ترافیک را تقویت می‌کند و نصب دوربین‌های نظارت ۲۴ ساعته بر ترافیک نخستین هشدارها را در مورد ترافیک و مسیرهای جایگزین ارائه می‌دهد. بهره‌گیری از یک راه‌حل مدیریت ترافیک مجهز به اینترنت اشیا می‌تواند داده‌های پردازش‌شده از حسگرهای داخل خودروها، دوربین‌های جاده‌ای، منابع ترافیکی و دستگاه‌های کاربران را در زمان واقعی به کار گیرد.

تبدیل چشم‌انداز یک شهر هوشمند آرمان‌گرا به واقعیت

"چگونه به‌نظر رسیدن" بسیار مهم است و با میزان کاربرپسند و کارآمد بودن یک سرویس و کارایی هزینه‌ها سنجیده می‌شود. تصور شهرهای هوشمند بدون فکر کردن به مزایای مدیریت انرژی کارآمد ساختمان‌های هوشمند غیرممکن است. ابتکارات پایدار مانند سیستم‌های مدیریت یکپارچه محل کار، توانایی بالایی در نظارت لحظه‌ای بر نقاط داده، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و ارسال آن به برنامه‌های تلفن همراه را دارد که این ویژگی می‌تواند با صرفه‌جویی در مصرف انرژی میلیون‌ها کاربر همراه باشد. چشم‌انداز بلندمدت برای یکپارچه شدن یا استاندارد شدن پلت‌فرم‌های شهر هوشمند می‌تواند زیرساخت‌های شهری و دسترسی به خدمات اضطراری و عمومی را یکپارچه کند.

وسایل نقلیه خودران پتانسیل واقعی برای تغییر حمل‌ونقل شهری را دارد و با استفاده هوشمندانه از داده‌ها و شناسایی سریع‌ترین و کم‌ترین مسیر مصرف کربن، امکان به حداقل رساندن ترافیک و آلودگی را به‌طور هم‌زمان ایجاد می‌کند. وسایل نقلیه پرنده که زمانی رؤیا محسوب می‌شد، اکنون یک واقعیت هیجان‌انگیز است و می‌تواند سفری سریع‌تر در محیط‌های شهری را در زمان‌های کوتاه با کاهش تصادفات و انتشار گازهای گلخانه‌ای رقم بزند.

تبدیل چشم‌انداز یک شهر هوشمند آرمان‌گرا به واقعیت

موفقیت شهرهای هوشمند

پیشرفت فناوری شهر هوشمند طی چند سال گذشته بیش از هر زمان دیگری نحوه زندگی بشر را در شهرها متحول کرده است و این تحولات توسط هر نسل گسترده‌تر می‌شود. از سوی دیگر نیاز به اتصال و همکاری آنلاین در طول همه‌گیری، لزوم تبدیل شرایط ایده‌آل «آرمان‌شهری» شهر هوشمند را به واقعیت تسریع داده است و نیاز مصرف‌کننده به سرعت و کارایی را در هر جنبه از سبک‌های زندگی و شیوه‌های کاری تقویت کرده است. فناوری‌های دیجیتال جدید همچون هوش مصنوعی و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، با تلاش مشترک صنعت معماران، برنامه‌ریزان شهری و مقامات دولتی که آماده ارائه تخصص انسانی مورد نیاز برای تحول هستند، امکان ایجاد تغییرات جدی را فراهم می‌کند.

ارائه موفقیت‌آمیز مفهوم شهر هوشمند به حل چالش‌ها و یافتن مهارت‌های فنی مناسب برای تکامل شهر هوشمند بستگی دارد که این امر به‌معنای پرداختن به نگرانی‌های کلیدی در مورد زندگی شهری-روستایی، مسائل مربوط به تردد مردم به‌اندازه وسایل نقلیه و ارتقای ایمنی و امنیت شهروندان است.

تبدیل چشم‌انداز یک شهر هوشمند آرمان‌گرا به واقعیت

از بین بردن شکاف روستا و شهر

کاهش شکاف بین مناطق شهری و روستایی در شهرهای هوشمند به ارائه دسترسی برابر به روش‌های پیچیده‌تر زندگی وابسته است که از طریق فناوری ارائه می‌شود. شهرهای کوچک‌تر ممکن است فاقد مهارت‌ها و منابع ضروری برای هدایت ابتکارات هوشمند باشند؛ لذا شهرهای پیشرو باید دانش و رویکرد خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند و در زمینه‌هایی مانند مدیریت ترافیک، جابه‌جایی، روشنایی و انرژی شبکه هوشمند همکاری کنند. ابتکارات هوشمند در سطح ملی باعث همکاری و اقدام پیرامون تفکر هوشمند خواهد شد.

بهبود حمل‌ونقل یکپارچه

تردد یکپارچه مفهومی در قلب شهر هوشمند است اما بسیاری از جوامع مدرن شهری، فاقد آن هستند. حمل‌ونقل یکپارچه‌تر می‌تواند مشکلات جابه‌جایی افراد و وسایل‌نقلیه را برطرف کند. سیستم‌های پیشرفته دیجیتالی می‌تواند به شهروندان کمک کند تا در شهرها و شهرک‌ها، بلیت‌های حمل‌ونقل عمومی و پارکینگ خود را خریداری، ایستگاه‌های اتوبوس و قطار را به‌راحتی شناسایی و هزینه‌های خود را با استفاده از کارت‌های بانکی متصل به‌سرعت و کارآمد پرداخت کنند.

تبدیل چشم‌انداز یک شهر هوشمند آرمان‌گرا به واقعیت

ارتقای ایمنی شهروندان

سیستم‌های شهری هوشمند ایمنی ساکنان را بالا می‌برد و به آن‌ها در هر کجای شهر احساس امنیت می‌دهد. محافظت انواع ساختمان‌ها در برابر آتش‌سوزی، بلایای طبیعی و ورود غیرمجاز با استفاده از حسگرهای مختلف، مالکان را قادر می‌کند امنیت را به حداکثر برسانند و بر جنبه‌های محیط اداری مانند کنترل دما نظارت داشته باشند. یکپارچه و استاندارد شدن سیستم‌های هشدار شهر هوشمند به‌منظور بهره‌بردن از آن‌ها برای هشدار درباره آتش‌سوزی و سیل نیز حالتی ایده‌آل است و چنین راه‌حل‌هایی می‌تواند ابزارهای جابه‌جایی شهری را برای همه چیز از دسترسی به خدمات اضطراری گرفته تا رزرو خدمات شهری در بر گیرد.

تبدیل چشم‌انداز یک شهر هوشمند آرمان‌گرا به واقعیت

کد خبر 625249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.