ایجاد بیش از ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: زمینه اشتغال بیش از ۱۶ هزار مددجو از طریق مشاوره و هدایت شغلی، همکاری کارآفرینان در طرح‌های راهبری و با معرفی به مراکز کاریابی، فراهم شده است.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغال، اظهار کرد: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری، بیش از ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان جویای کار ایجاد شده است و در این مدت حدود ۴۷۳۵ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد با آموزش و حمایت کارآفرینان حرفه‌ای مشغول به کار شده و با دریافت مواد اولیه و تولید کالا، به درآمد پایدار رسیده‌اند.

وی راهبری شغلی را یکی از برنامه‌های حوزه اشتغال دانست و افزود: هدایت کارشناسان اشتغال و معرفی مددجویان به مراکز کاریابی، از سایر مسیرهای ایجاد فرصت‌های شغلی مددجویان است و با همکاری مؤسسات کاریابی حدود ۳۱۳۴ مددجو و از طریق مشاوره و هدایت کارشناسان این حوزه برای ۸۲۰۲ مددجوی تحت حمایت، اشتغال ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه سال جاری پنج دهک جامعه از خدمات اشتغال بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: در سال جاری به برخی از مخاطبان این حوزه خدمت‌رسانی می‌شود که تحت پوشش این نهاد نیستند، اما در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند. هدف از حمایت این افراد پس از شناسایی و بررسی شرایط و توانایی آن‌ها، به توانمندی رسیدن در مسیر اشتغال و بازگشت به زندگی عادی است.

کد خبر 625242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.