در کمیسیون تلفیق این هفته شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ابتدای جلسه گزارشی توسط دو نفر از اعضای شورای اسلامی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در راستای شهرهای تاریخی ارائه شد، چراکه شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای تاریخی جهان، در این ارتباط نامی پرآوازه دارد.

وی افزود: در ادامه روند رسیدگی به تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌های شهرداری اصفهان از جمله آتش‌نشانی، آرامستان‌ها، خدمات شهری و سازمان زیباسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از شنیدن گزارش حسابرس و بازرس قانونی این شرکت‌ها، درباره موضوعات مربوط به هر کدام از آن‌ها بحث و گفت‌وگو انجام شد تا روز یکشنبه هفته آینده در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تصمیم نهایی گرفته شود با این حال کمیسیون تلفیق نسبت به تفریغ بودجه این سازمان‌ها نظر مثبتی داشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در راستای انتخاب یک فرد جهت نمایندگی از شورای اسلامی شهر اصفهان برای شرکت در هیئت مدیره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان که در اصفهان برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر صورت گرفت که فرد مورد نظر انتخاب شد که جهت ادامه کار به مراجع قانونی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای رفاه معلولان تصریح کرد: مدیریت شهری از دیرباز در راستای بهبود وضعیت به‌ویژه رفت‌وآمد معلولان اقدامات مؤثری انجام داده است که بخشی از این اقدامات در ارتباط با ساختمان‌هایی است که شهرداری و شورای اسلامی شهر در اختیار دارد و مقرر شده است طبق استانداردهای لازم مناسب‌سازی در آن‌ها انجام شود و حتی برای ساختمان‌های با طبقات کم نیز برای استفاده راحت‌تر معلولان آسانسور نصب شود.

قربانی خاطرنشان کرد: مکان‌ها و ساختمان‌هایی که جنبه عمومی دارد؛ به طوری که محل رجوع شهروندان از جمله معلولان است، باید طبق استانداردهای لازم مناسب‌سازی هنگام ساخت در آن‌ها رعایت شود و در قانون نظام مهندسی نیز به این موضوع اشاره شده است، همچنین شهرداری نیز هنگام صدور پروانه نسبت به این موضوع اهتمام لازم را دارد.

وی گفت: بخش خصوصی نیز باید نسبت در مناسب‌سازی هنگام ساخت همت لازم را داشته باشد تا این افراد بتوانند به راحتی در همه مکان‌ها حضور یابند؛ چراکه این موضوع یک وظیفه قانونی برای همه دستگاه‌ها است و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر پیگیر این موارد خواهیم بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در ارتباط با حمل‌ونقل آسان‌تر شهروندان به‌ویژه قشر کم‌توانان جسمی و حرکتی تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است که امیدواریم بتوانیم خدمات و سرویس‌های بیشتری برای آن‌ها فراهم کنیم.

کد خبر 625234

برچسب‌ها