رفتارهای امروز آمریکا از جنس دهه ۳۰ است/ به مطالبات اساسی مردم توجه شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مطالبات اساسی و جدی مردم توجه شود، گفت: رفتارهای امروز آمریکا علیه ملت ایران از جنس رفتارهای این کشور در دهه ۳۰ است که با روش‌ها، تکنولوژی و ابزارهای دهه سوم قرن ۲۱ اجرا می شود.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با یادآوری فلسفه نامگذاری ۱۶ آذر به نام روز دانشجو و شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران آن هم چند ماه پس از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، اظهار کرد: از اینکه انقلاب اسلامی این فرصت را به ما داده تا روز دانشجو را گرامی بداریم، باید درس بگیریم و از فلسفه و مناسبت این روز فاصله نگیریم.

وی ادامه داد: روز دانشجو نشان می‌دهد که ایران برای ما عزیز است و مفاهمی چون عزت، استقلال، هویت و سرزمین و خاک برای ما اهمیت دارد.

قالیباف با بیان اینکه ایران امروز در سایه انقلاب اسلامی کشوری قوی، مستقل و قدرتمند است، اظهار کرد: با وجود توطئه‌های مختلف داخلی و خارجی که با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها برای براندازی و حتی تغییر رفتار نظام صورت می‌گیرد، ما در برابر فرهنگ غرب و استکبار ایستاده‌ایم.

رئیس مجلس حوادث اوایل دهه ۶۰ خورشیدی را برای دانشجویان یادآور شد و تاکید کرد: در آن زمان در کمتر از دو ماه رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس و چند هزار نفر از مردم در کف خیابان‌ها ترور شدند و به شهادت رسیدند اما این کشور و مردم مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کردند و عقب ننشستند.

قالیباف با بیان اینکه امروز در یک تحریم دائمی با تغییر شکل تحریم از ابتدای انقلاب تا امروز قرار داریم، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند کسانی تا انتها پای انقلاب خواهند ماند که طعم فقر را چشیده باشند.

وی در ادامه پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علم و دانش و در حوزه‌های نانو، بایو، هوافضا، مهندسی را با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها متذکر شد و اظهار کرد: امروز رفتارهای آمریکا از همان جنس دهه ۳۰ است که با روش‌ها، تکنولوژی و ابزارهای دهه سوم قرن ۲۱ اجرا می‌شود.

رئیس مجلس با یادآوری اینکه رفتارهای آمریکا در مواجهه با ملت ایران از یک مدیریت مکانیکی و دینامیکی به یک مدیریت سایبری تغییر پیدا کرده و علیه انقلاب اسلامی و ایران اقدام می‌کند، تاکید کرد: اینها هم با ایران، هم با اسلام و انقلاب اسلامی و همچنین با خوانش ما از اسلام و اندیشه ما از اسلام و اندیشه سیاسی امام و همچنین با ایران و ایرانی و این سرزمین و فرهنگ آن مخالف هستند.

وی این رفتار دشمنان را ناشی از اقدام شجاعانه و قدرتمندانه ملت ایران در مقابل توطئه‌ها دانست و افزود: این ملت در دوران دفاع مقدس مظلومانه جنگید و در اوج محرومیت با وجود مشکلات اقتصادی و محاصره‌های علمی را تحمل کرد.

قالیباف در ادامه به فضاسازی دشمنان علیه برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: البته قدرت جمهوری اسلامی سبب شده که امروز از مسیر قانونی و از مسیر آژانس هسته‌ای با افتخار خودش را در باشگاه هسته‌ای دنیا قرار دهد.

دشمن از ضعف‌های کهنه مدیریتی استفاده می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن از زخم‌های کهنه ناشی از ضعف‌های مدیریتی و ندانم کاری‌های امثال بنده استفاده می‌کند، اظهار کرد: باید با استفاده از جوانان با انگیزه خود را برای یک تحول و حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آماده کنیم.

قالیباف حوادث اخیر در کشور را یک جنگ شناختی دانست و با تاکید بر اینکه علت اصلی این نارضایتی‌ها به مسائل اقتصادی و ناکارآمدی باز می‌گردد، افزود: بعد از اتفاقی که برای خانم مهسا امینی رخ داد، مجلس به آن ورود کرد و گزارشی ارائه داد که در آن آمده است باید نسبت به گشت ارشاد تجدیدنظر شود.

باید به مطالبات اساسی مردم توجه شود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به مطالبات اساسی و جدی مردم توجه شود، عنوان کرد: باید تحول اساسی را دنبال و نوسازی حکمرانی را اجرا کنیم زیرا نیازمند حکمرانی مبتنی بر دو اصل خداباوری و مردم‌باوری و همچنین مبتنی بر مکتب امام (ره)، عدالت، معنویت و عقلانیت هستیم.

وی کارآمدی نظام حکمرانی را حق الناس دانست و اظهار کرد: اگر حکمرانی در زمان و جغرافیای خود اتفاق نیفتد، فایده ندارد؛ زمانی که جوانی امید نداشته باشد، نتواند ازدواج کند و حتی نتواند آرزوی خرید مسکن و خرید خودرو داشته باشد، برآورده کردن این خواسته‌ها در ۴۰ سالگی نیز برای او ارزشی ندارد.

قالیباف با یادآوری اینکه در کنار اختلاف سلیقه‌ها حتماً فصل مشترک و تفاهم هم وجود دارد، اظهار کرد: اگر تنها ۲۰ درصد تفاهم در زمینه‌ای وجود داشته باشد، همین میزان هم زمینه آغاز همکاری است تا بقیه اختلاف سلیقه‌ها نیز برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد نقطه نظرات مختلف در حوزه‌های سیاسی دارند، افزود: برای مثال ممکن است روی میزان ورود شورای نگهبان به موضوع انتخابات اختلاف نظر داشته باشیم اما همگی اتفاق نظر داریم که باید همه گروه‌ها و همه سلیقه‌ها در انتخابات حاضر باشند.

کد خبر 624946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.