دانشجویان نسبت به آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم مطالبه‌گر باشند

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی را منبع اصلی حقوق و آرمان‌های مردم دانست و گفت: مطالبه‌گری نسبت به آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم باید از سوی دانشجو انجام گیرد.

به گزارش ایمنا، هادی طحان‌نظیف امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: من به عنوان یک دانشگاهی امروز در خدمت شما هستم، خودم را یکی از شماها می‌دانم و این یعنی آینده نزدیک از آن شما است.

وی از دانشجویان خواست خود را برای این آینده نزدیک آماده کنند و افزود: ایران قوی و پیشرفته به اندیشه و تلاش تک‌تک ما نیاز دارد.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری نسبت به آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم باید از سوی دانشجو انجام گیرد، گفت: قانون اساسی مهم‌ترین ارزش‌ها و آرمان‌های یک کشور و ملت را در خود جای داده است.

وی با اشاره به فصل حقوق ملت در قانون اساسی، آن را جزو وجوه قابل افتخار قانون اساسی دانست و ادامه داد: لازم است عموم مردم، نخبگان، جریان‌های دانشجویی و البته مسئولان به قانون اساسی مراجعه کنند زیرا وظایف قوا، نهادها و دستگاه‌ها در این قانون آمده است.

طحان‌نظیف با اشاره به اصل ۴۳ قانون اساسی درباره رفع تبعیض در بهره‌برداری از منابع کشور، خاطرنشان کرد: بارها دیده‌ام فقهای شورای نگهبان نسبت به ادعای یک شهروند در دیوان عدالت اداری وقت گذاشته‌اند، حتی به‌تازگی ۲۰ ساعت برای اعتراض یک شهروند وقت اختصاص دادند.

وی راه‌حل مسائل کشور را اجرای درست قوانین دانست و ادامه داد: ما امروز نقص قانون نداریم بلکه در اجرای قانون مشکل داریم؛ اگر دستگاه‌ها بر اساس اختیارات خود قوانین را درست اجرا کنند، مشکلات رفع می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان قانون اساسی برای خدمت به مردم گفت: اگر نقصانی هم وجود داشته باشد، سازوکارهای رفع آن در همین قانون آمده است.

وی درباره بازنگری در قانون اساسی یادآور شد: ظرفیت‌های مغفول در قانون اساسی داریم که باید به سراغ آنها برویم، اما اگر بازنگری هم بخواهد صورت گیرد، قانونگذار فرایند و سازوکار آن را پیش‌بینی کرده است؛ البته یک‌بار شاهد بازنگری در قانون اساسی بوده‌ایم، بنابراین می‌بینیم که در صورت لزوم این کار انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 624872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.