قرنطینه کرونا باعث پیری زودرس مغز نوجوانان می‌‎شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوجوانانی که قرنطینه کرونا را پشت سر گذاشته‌اند، دچار علائم پیری زودرس شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه استنفورد در ایالت متحده آمریکا به منظور بررسی علائم پیری زودرس در میان نوجوانانی که قرنطینه کرونا را پشت سر گذاشتند، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، اسکن‌های مغز ۸۱ نوجوان در آمریکا را که پیش از وقوع همه‌گیری بین نوامبر ۲۰۱۶ تا نوامبر ۲۰۱۹ ثبت شده بود را با اسکن مغزی ۸۲ نوجوانی که اسکن مغزی آن‌ها بین اکتبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۲ در طول همه‌گیری و پس از لغو قرنطینه جمع‌آوری شده بود، مقایسه کردند.

محققان پس از درنظرگرفتن عواملی مانند سن و جنسیت به این نتیجه رسیدند که تغییرات فیزیکی که در دوران نوجوانی در مغز رخ می‌دهد، در دوران پس از قرنطینه در گروهی که اسکن آن‌ها پس از همه‌گیری ثبت شده بود، نسبت به گروه دیگر بیشتر بوده است. این نشان می‌دهد که چنین فرآیندهایی سرعت گرفته است و مغز آن‌ها سریع‌تر پیر شده است.

گروهی که پس از قرنطینه اسکن مغز ثبت کرده بودند، علائم شدیدتری از اضطراب، افسردگی و مشکلات درونی گزارش کردند. افت سلامت روان با تغییرات فیزیکی در مغز نوجوانان همراه بوده است که احتمالاً به دلیل استرس ناشی از بیماری است. محققان قصد دارند از همه شرکت‌کنندگان در سنین بالاتر اسکن مجدد بگیرند تا به درک بهتری از اینکه آیا این تغییرات ادامه دارند یا با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کنند.

کد خبر 624827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.