ریشه جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید تقویت شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تاثیرگذاری بر زیست‌بوم کودک و نوجوان از دغدغه‌های مدیریت شهری است، گفت: در روند برگزاری ۳۵ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، کارهای خوبی صورت گرفته است، اما ریشه جشنواره به‌لحاظ تولید باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز دوشنبه چهاردهم آذر در مراسم امضای تفاهم‌نامه جشنواره فیلم کودک و نوجوان شهرداری اصفهان با بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: امسال اتفاق خوبی که در رابطه با جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شاهد هستیم این است که عمیق و دغدغه‌مند پیش برویم.

وی گفت: اساس مطالبه مردم اصفهان از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان این است که علاوه بر انجام رسالت خود در سطح ملی و بین‌المللی، برای اصفهان چه ارزش افزوده‌ای داشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ظهور و بروز هنرمندان می‌تواند ازجمله دستاوردهای این جشنواره باشد، تصریح کرد: امسال فضایی که برای جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به‌وجود آمده است، عرصه رو به جلویی را برای جشنواره رقم می‌زند و به‌لحاظ کارکردی و محتوایی به افق ترسیمی برای جشنواره نزدیک می‌شویم که لازمه آن تقویت سینمای کودک و نوجوان است.

وی تصریح کرد: ما تلاش داریم فضاهای کودک و نوجوان در تمام عرصه‌ها خاصه فرهنگ، اجتماع و هنر تقویت شود. زمینه‌های خوبی در این عرصه توسط مدیریت شهری طی یک سال گذشته انجام شده و تقاضاهای خوبی هم در این زمینه از سوی کودکان و نوجوانان شهر داریم.

صالحی گفت: با تعامل بسیار خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، شهرداری اصفهان و بنیاد فارابی در زمینه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، دغدغه دستگاه‌ها تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری بر زیست‌بوم کودک و نوجوان از دغدغه‌های مدیریت شهری است. در روند برگزاری ۳۵ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان کارهای خوبی صورت گرفته است، اما ریشه جشنواره به‌لحاظ تولید باید تقویت شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: هم شهر اصفهان با توجه به سابقه خود برای جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان ارزش افزوده دارد و هم جشنواره مکان خوبی برای غنای ریشه خود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم شاهد درخشش استعدادهای نوظهور و تحول و خلاقیت در این عرصه باشیم. مسیری که تا به امروز در جشنواره بین‌المللی در عرصه مخاطب آمده‌ایم، به ما نشان می‌دهد و متذکر می‌شود که باید یک چرخش کامل را در حوزه ذائقه تولیدی فیلم‌ها داشته باشد تا با استفاده از ابزار جشنواره و تولید فیلم در عرصه حکمرانی بتوانیم به خوبی از ظرفیت شهر اصفهان استفاده کنیم.

توجه به اقتصاد فرهنگ در سایه راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلم کودک

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: مردم شهر اصفهان از ما به‌عنوان نمایندگان پارلمان شهری در رابطه با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان پیگیری و مطالبه‌گری داشتند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برای مردم اصفهان یک نوستالژی است. درحقیقت برگزاری این جشنواره در شهر اصفهان و برای کودکان یک نوع سرمایه‌گذاری است که راه نجات کودکان و نوجوانان را در شرایط امروز مهیا می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلم کودک و نوجوان در کنار برگزاری جشنواره امسال گفت: توجه به اقتصاد فرهنگ در سایه راه‌اندازی این صندوق، کاری بزرگ و مهم است. درحقیقت حمایت از کارآفرینان که در عرصه تولید فیلم سینمایی حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، اقدامی شایسته است.

وی تصریح کرد: همیشه صندوق‌ها حمایتی، کمک‌کننده و موتور محرک برای تولیدگران و کارآفرینان در عرصه‌های مختلف هستند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: جریان‌سازی در عرصه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از دیگر نکات حائز اهمیت است که نیازمند حضور بنیاد سینمایی فارابی است. هم‌افزایی در این راستا می‌تواند راهگشا باشد.

کد خبر 624757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.