بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی ژاپن و کرواسی، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در روز سوم رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲، دو دیدار برگزار می‌شود و تیم‌های تیم ملی ژاپن و کرواسی، از ساعت ۱۸:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

پخش زنده بازی ژاپن و کرواسی در یک هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲

یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (ژاپن - کرواسی) پخش زنده ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی، ملقب به «تیم آتشین» یا «شطرنجی‌ها» تاکنون در پنج دوره از جام جهانی حضور داشته است، کرواسی تا زمان استقلال از یوگسلاوی در سال ۱۹۹۱ فدراسیون فوتبال نداشت.

در پایان قرن ۱۹ زمانی که انگلیسی‌ها برای ساخت یک کارخانه به ریجکا کرواسی آمدند، فوتبال را نیز با خود به این کشور آوردند، پس از مدتی فوتبال به تمام کرواسی رفت.

در سال ۱۸۹۶ اولین کتاب درباره فوتبال و قوانین آن توسط زاگرب در کرواسی چاپ شد که در سال ۱۹۰۸ اصلاح شد، این قوانین را سازمان ژیمناستیک کرواسی جمع‌آوری کرده بود و فوتبال این کشور تا آن زمان زیر نظر این سازمان اداره می‌شد.

نخستین بازی ملی این کشور در سال ۱۹۴۰ در برابر سوئیس انجام شد که درنهایت با پیروزی کرواسی و با نتیجه چهار بر صفر به پایان رسید. به دلیل سیاست‌های اشتباه فدراسیون کرواسی، این تیم از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۸ ضعف شدیدی داشت تا حدی که فدراسیون فوتبال آن در این سال‌ها به بازی‌های منطقه‌ای و دوستانه رضایت داده بود و باعث شد در این شرایط، بهترین بازیکنان کرواسی تیم خود را ترک کنند و به تیم‌های دیگر بپیوندند.

در سال ۱۹۶۸ در یک قرعه‌کشی تیم کرواسی به مسابقات قهرمانی اروپا راه یافت و از اتحاد جماهیر شوروی و مجارستان شکست خورد و چهارم شد، این نتیجه نقش کلیدی در تصمیم فدراسیون فوتبال کرواسی برای حضور بازیکنان حرفه‌ای در تیم و ورود به بازی‌های بین‌المللی داشت.

سرانجام در سال ۱۹۸۶ تیم کرواسی توانست به جام جهانی صعود کند و آلمان غربی، اروگوئه و اسکاتلند را شکست دهد. با اینکه کرواسی سه بازی اول را طوفانی شروع کرد و به نتایج خوبی رسید اما از تیم اسپانیا با نتیجه پنج بر یک شکست خورد و مقام دوم را به دست آورد.

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی، ملقب به تیم آتشین یا شطرنجی‌ها تاکنون در پنج دوره از جام جهانی حضور داشته است و با هدایت زلاتکو دالیچ ۵۵ ساله و به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۴۰ هزار پوند در جایگاه دوازدهم فیفا قرار دارد.

میانگین سنی تیم ملی حال حاضر کرواسی ۲۷.۶ و میانگین قدی آنان ۱۸۴.۸۸ است. جوسکو گواردیول، دفاع وسط تیم لایپزیگ و کرواسی با قیمت ۶۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن این تیم است.

از زمان تأسیس رسمی تیم کرواسی تا به الان، ۱۳ مربی هدایت این تیم را به عهده گرفته‌اند. می‌توان گفت افتخارات بین‌المللی تیم کرواسی با هدایت «میروسلاو بلاژویچ» آغاز شده است. تیم ملی فوتبال کرواسی در نخستین حضورش در جام جهانی ۱۹۹۸ به مقام سوم رسید.

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کرواسی به همراه تیم ملی فرانسه به فینال رسید که در پایان فرانسه توانست با نتیجه ۴ بر ۲ کرواسی را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات جام جهانی شود. نایب‌قهرمانی در جام ۲۰۱۸ روسیه بهترین نتیجه‌ای بوده که تیم ملی فوتبال کرواسی تاکنون کسب کرده است.

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی کرواسی

  • مدال برنز جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۹۸ کشور فرانسه
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی فوتبال، کره و ژاپن در سال ۲۰۰۲
  • رسیدن به مرحله گروهی یوفا یورو، پرتغال در سال ۲۰۰۴
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی، آلمان در سال ۲۰۰۶
  • رسیدن به یک‌چهارم نهایی یوفا یورو اتریش و سوئیس ۲۰۰۸
  • رسیدن به مرحله گروهی یوفا یورو ۲۰۱۲ لهستان و اوکراین
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴
  • رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی، یوفا یورو ۲۰۱۶ فرانسه
  • مدال نقره جام جهانی فوتبال روسیه، ۲۰۱۸
  • رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی یوفا یورو ۲۰۲۰

ترکیب تیم ملی کرواسی

  • کرواسی: دومینیک لیواکوویچ، جوزیپ یورانوویچ، دژان لوورن، ژوسکو گواردیول، بورنا سوسا، متئو کواچیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، مارکو لیوایا، آن دری کراماریچ، ایوان پریشیچ
  • سرمربی: زلاتکو دالیچ

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال ژاپن

ژاپن تا سال‌های ۱۹۸۰ تیمی کوچک و آماتور داشت و در قاره آسیا نیروی خیلی مهمی محسوب نمی‌شد اما از دهه ۱۹۹۰ پیشرفت چشمگیری داشت و به یک تیم حرفه‌ای تبدیل شد و توانست به سرعت پله‌های موفقیت را طی کند.

ژاپن در سال ۱۹۱۷ نخستین بازی بین‌المللی خود را در توکیو انجام داد که مقابل کشورهای چین و فیلیپین به سختی شکست خورد. اتحادیه فوتبال ژاپن در سال ۱۹۲۱ تشکیل و تیم ژاپن در سال ۱۹۲۹ به طور رسمی عضوی از فیفا شد و اولین تیم ملی رسمی ژاپن در سال ۱۹۳۰ به مسابقات قهرمانی خاور دور به مصاف با چین رفت.

ژاپن در سال ۱۹۵۴ در مسابقات مقدماتی جام جهانی فیفا شرکت کرد اما بعد از دو مسابقه مقدماتی رتبه AFC را به کره جنوبی واگذار کرد. ژاپن در سال ۱۹۵۴ عضو کنفدراسیون آسیا شد. نخستین حضور قطعی ژاپن در مسابقات جام جهانی در سال ۱۹۸۸ بود اما موفق به صعود نشد.

تیم ملی ژاپن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ برای بار دوم قهرمان آسیا و در سال ۲۰۰۲ ژاپن با کره جنوبی به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شد و به دور دوم صعود کرد. (در این مسابقه ژاپن مقابل ترکیه شکست خورد و در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شد).

تیم ملی ژاپن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ که چین میزبان بود برای بار سوم قهرمان شدند و در سال ۲۰۰۵ نیز سومین جواز ورود به جام جهانی را به دست آوردند اما نتوانستند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند؛ اکنون نیز تیم ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارد.

ژاپن برای شش دوره متوالی در جام جهانی حضور یابد و در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ به دور دوم این مسابقات صعود کند. همچنین تیم ملی ژاپن در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است.

ژاپن اولین تیم آسیایی و اولین تیم خارج از آمریکا است که در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ به مسابقات کوپا آمریکا دعوت شده است اگرچه فقط در دو مورد آن یعنی، سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۹ شرکت کرد.

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال ژاپن

تیم ملی ژاپن که با لقب سامورایی آبی شناخته می‌شود، نماینده این کشور در بازی‌های بین‌المللی و یکی از تیم‌های محبوب آسیایی است. این تیم تاکنون موفق شده است به شش دوره متوالی جام جهانی صعود کند و چهار بار قهرمان آسیا شود.

تیم ژاپن به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو با هدایت هاجیمه موریاسو و میانگین سنی ۲۷.۸ در جایگاه بیست‌وچهارم فیفا و اول آسیا قرار دارد. دایچی کامادا هافبک تهاجمی ژاپن به ارزش ۳۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن این تیم است.

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی ژاپن

  • اولین بازی ملی: مسابقات توکیو در ۹ مه ۱۹۱۷ در مقابل چین (ژاپن ۰- ۵ چین)
  • بهترین پیروزی: مسابقات توکیو ۱۵ سپتامبر ۱۹۶۷ در مقابل فیلیپین (ژاپن ۱۵- ۰ فیلیپین)
  • حضور در جام جهانی: شش بار حضور متوالی (اولین حضور: ۱۹۹۸، بهترین نتیجه: ۲۰۰۲، ۲۰۱۰، ۲۰۱۸)
  • جام ملت‌های آسیا: نه بار حضور (اولین بار: ۱۹۸۸، بهترین نتیجه: ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۱۱)

ترکیب تیم ملی ژاپن

  • تیم ملی ژاپن: شوئیجی گوندا، شوگو تانیگوچی، کو اتاکورا، یوتو ناگاتومو، تاکفوسا کوبو، هیدماسا موریتا، یونیا ایتو، دائیچی کامادا، آئو تاناکا، مایا یوشیدا، دایزن مائدا
  • سرمربی: هاجیمه موری‌یاسو

ورزشگاه دیدار ژاپن و کرواسی در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه جنوب

  • نام عربی: استاد الجنوب
  • نام انگلیسی: Al Janoub Stadium
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۲۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر الوکره، قطر
  • تعداد بازی: هفت مسابقه تا مرحله یک‌هشتم نهایی

استادیوم «الجنوب» با الهام از جهاز یا شناورهای سنتی چوبی منطقه خلیج فارس، با ۴۰ هزار نفر ظرفیت ساخته شده است. این ورزشگاه توسط زها حدید و به سبک منحنی طراحی شده است.

وی در طراحی این استادیوم زیبا از بدنه قایق‌های صید صدف و مروارید الهام گرفته است. ستون‌های خمیده‌ای که سقف ورزشگاه را نگه می‌دارند به آن حالتی شبیه بدنه کشتی داده‌اند.

سنت‌گرایی و توجه به رسوم مردمی در ساخت این استادیوم به‌طور واضح دیده می‌شود. همچنین در ساخت این استادیوم از مواد سنتی و حتی چوب بهره گرفته شده است. مانند بسیاری دیگر از ورزشگاه‌های جام جهانی، ظرفیت استادیوم الجنوب پس از بازی‌ها به ۲۰ هزار کاسته می‌شود.

در این ورزشگاه مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر اسب‌سواری، فروشگاه، رستوران و امکانات رفاهی دیگری وجود دارد. طرفداران برای دسترسی به استادیوم الجنوب می‌توانند از مترو استفاده کنند.

کد خبر 624559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.