استفاده از طرح «گلیم شیریکی‌پیچ» در پروژه‌های شهری سیرجان

معاون توسعه، مدیریت و منابع شهرداری سیرجان گفت: شهرداری از طرح‌های «گلیم شیریکی‌پیچ» در پروژه‌ها و المان‌های شهری و نوروزی استفاده می‌کند.

مهدی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حضور شهرداری سیرجان در جشن سالگرد جهانی شدن زیلو در میبد، اظهار کرد: در چهارمین سالگرد ثبت جهانی شهر میبد یزد و هنر زیلوبافی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، مسئولان، هنرمندان و شهروندان میبد، شهرداران و فرمانداران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی کشور در شهر میبد، کلیپی زیبا با محوریت گلیم شیرکی‌پیچ سیرجان پخش شد.

وی افزود: شهرداری سیرجان با برپایی غرفه و به نمایش گذاشتن انواع گلیم شیریکی‌پیچ، حضوری پررنگ در این مراسم داشت که مورد استقبال مسئولان شهرهای جهانی صنایع دستی کشور قرار گرفت.

معاون توسعه، مدیریت و منابع شهرداری سیرجان با اشاره به موقعیت و معرفی توانمندی‌های شهرستان، پیشکسوتان، اهالی علم و ادب و هنرمندان شهر سیرجان، خاطرنشان کرد: شاخصه‌های اصلی سیرجان در بخش صنعت و معدن وجود شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در بخش کشاورزی محصول پسته و در بخش ورزش، وجود تیم‌های متعدد لیگ برتر در رشته‌های مختلف است.

بهرامی ادامه داد: شاخصه دیگر سیرجان، گلیم منحصر به فرد شیرکی‌پیچ است که به لحاظ کیفیت، نوآوری، طرح و رنگ در سال ۱۳۹۶ از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به ثبت رسید و سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم شناخته شد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در معرفی هنر گلیم شیریکی‌پیچ سیرجان، افزود: ایجاد دبیرخانه شهر جهانی گلیم، استفاده از طرح‌های گلیم در بیشتر پروژه‌ها و المان‌های شهری، برگزاری جشنواره صنایع‌دستی و گلیم در نوروز ۱۴۰۲، طرح‌های در دست اقدام گذر، محور و موزه گلیم از برنامه‌های در دستور کار شهرداری سیرجان است.

کد خبر 624397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.