هشدار رئیس پلیس فتای اصفهان در خصوص انتشار نرم‌افزار جعلی "دولت همراه"

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص طراحی و انتشار نرم‌افزار جعلی "دولت همراه" توسط کلاهبرداران سایبری با هدف سرقت اطلاعات شهروندان، هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از ترفندهای کلاهبرداران سایبری طراحی نرم‌افزارهای جعلی با عناوینی منتسب به برنامه‌های ارائه خدمات دولتی، سازمانی و انتشار آن از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک به شهروندان است، با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله فهرست مخاطبان و پیامک‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، پیامک جعلی را برای سایر مخاطبان نیز ارسال و ابعاد ترفند کلاهبرداری را گسترش می‌دهند.

وی افزود: کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف از جمله مشاهده ابلاغ الکترونیکی، یارانه و سهام عدالت با ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک دانلود نرم‌افزارهای ارائه خدمات شهروندان را ترغیب به نصب می‌کنند و با دریافت مبالغی به عنوان کارمزد کاربر را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی وی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه نخستین گام جهت پیشگیری از سو استفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، وارد نشدن به لینک‌های ناشناس و دانلود و بارگذاری نرم‌افزارها از سایت‌های مرجع و مارکت‌های معتبر است، تصریح کرد: لازم است به این نکته توجه کرد که برنامه نصب‌شده روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از گوشی توسط کاربر دسترسی می‌گیرد، همچنین نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تأیید کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که سایر افراد درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند، می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

کد خبر 624384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.