بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی انگلیس و سنگال، امروز از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه سیزدهم آذرماه_ در روز دوم رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تیم‌های تیم ملی انگلیس و سنگال، از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

انگلیس در مرحله گروهی صدرنشین گروه B مسابقات بود و سنگال نیز به عنوان تیم دوم گروه C به یک‌هشتم صعود کرد.

پخش زنده بازی فرانسه و لهستان در یک هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲

یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (انگلیس و سنگال) پخش زنده ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه تیم ملی انگلیس

تیم ملی فوتبال انگلیس با لقب «سه‌شیرها» از سال ۱۸۷۲ در مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از کشور انگلستان حاضر می‌شود و یکی از اعضای رسمی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا یوفا است.

تیم ملی انگلیس نخستین بازی بین‌المللی خود را در برابر اسکاتلند در شهر پاتریک، اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ انجام داد که این مسابقه نخستین بازی بین‌المللی در تاریخ فوتبال جهان نیز به‌شمار می‌آید که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در سال ۱۹۲۸ بعد از اینکه فوتبال کشور انگلستان جدایی رسمی خود را از فیفا اعلام کرد روابط این دو رو به تیرگی و سردی گذاشت، به همین دلیل آن‌ها تا جام جهانی سال ۱۹۵۰ در هیچ رقابت بین‌المللی شرکت نکردند تا اینکه در جام جهانی سال ۱۹۵۰ با پذیرا شدن شکست یک بر صفر از تیم ملی آمریکا از صعود به مرحله بعد رقابت‌ها بازماندند.

رقیب سنتی تیم ملی انگلستان تیم اسکاتلند است. رقابت فوتبال بین این دو کشور از دهه ۱۸۷۰ میلادی آغاز شد اما از دهه ۱۹۶۰ با پایان یافتن بازی‌های پشت سر هم این دو تیم، رقابت انگلستان با تیم‌های دیگر مانند آرژانتین و آلمان پررنگ‌تر شده است.

ورزشگاه خانگی این تیم ومبلی لندن است که از سال ۱۹۵۰ به بعد تیم ملی انگلیس بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند. نخستین حضور این تیم در جام جهانی ۱۹۵۰ برزیل با سرمربی‌گری والتر وینترباتم بود.

تیم ملی انگلیس یکی از هشت کشوری است که قهرمان جام جهانی شده‌است، این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی آن دوره نیز بر عهده انگلستان بود برای این تیم به دست آمد. دیگر افتخار این تیم در جام‌های جهانی، مقام چهارم در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال انگلستان

تیم ملی انگلیس با لقب سه‌شیرها تاکنون در ۱۶ جام جهانی فوتبال شرکت داشته و یک قهرمانی نیز کسب کرده است. این تیم ملی با هدایت «گرت ساوتگیت» به ارزش یک میلیارد و ۴۲ هزار یورو، میانگین سنی ۲۶ و میانگین قدی ۱۸۲.۵ در جایگاه پنجم فیفا قرار دارد.

فیل فودن به ارزش ۱۱۰ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم انگلیس است. بهترین نتیجه تیم انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ با قهرمانی در کشور خودشان رقم خورده است.

انگلستان در جام جهانی قبلی با تیم‌های بلژیک، تونس و پاناما هم‌گروه بود. آن‌ها در نهایت موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند.

انگلیس در مرحله حذفی تیم کلمبیا را شکست داد و سپس سوئد را از دور مسابقات کنار زد. با این وجود در مرحله نیمه نهایی مقابل کرواسی که نایب‌قهرمان رقابت‌ها شد شکست خوردند. انگلیس دیدار رده‌بندی را نیز مقابل بلژیک واگذار کرد تا چهارم جهان شود.

انگلیس درگروه I مقدماتی جام جهانی با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان ،آندورا و سن مارینو هم‌گروه بود و توانست مقتدرانه با هشت برد، دو مساوی و بدون باخت و کسب ۲۶ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی فوتبال انگلیس

  • جام جهانی فوتبال: یک قهرمانی در سال ۱۹۶۶، دو چهارمی در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۸
  • جام ملت‌های اروپا: یک سومی در سال ۱۹۶۸، حضور در نیمه نهایی در سال ۱۹۹۶
  • جایزه بازی جوانمردانه: دو مرتبه برنده در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۸

ترکیب تیم ملی انگلیس:

  • ترکیب انگلیس: جردن پیکفورد، کایل واکر، لوک شاو، دکلان رایس، جان استونز، هری مگوایر، جردن هندرسون، هری کین، مارکوس راشفورد، فیل فودن، جود بلینگهام
  • سرمربی: ساوت گیت

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه تیم ملی فوتبال سنگال

تیم ملی فوتبال سنگال نماینده این کشور در مسابقات بین‌المللی و آفریقایی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند. سنگال سال ۱۹۶۰ به‌صورت رسمی از فرانسه جدا شد و همان سال، فدراسیون فوتبال آن به‌طور رسمی کار خودش را آغاز کرد.

نخستین بازی رسمی این کشور دسامبر ۱۹۶۱ مقابل داهومی انجام شد. این بازی با نتیجه ۳-۲ به نفع داهومی به پایان رسید. سال ۱۹۶۲ فدراسیون فوتبال سنگال به عضویت فیفا درآمد و ۱۹۶ هم عضو کنفدراسیون فوتبال آفریقا شد.

سال ۱۹۶۵، تیم ملی سنگال برای اولین بار توانست در جام ملت‌های اروپا شرکت کند. سنگال به‌عنوان تیم دوم به این ترونمنت صعود کرد و به‌دلیل شکست ۱-۰ مقابل ساحل‌عاج، در رتبه چهارم قرار گرفت.

بهترین نتیجه تیم ملی سنگال سال ۲۰۰۲ به دست آمد. این تیم در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۲ مقابل جاماییکا قرار گرفت. این بازی به ضربان پنالتی کشیده شد که شیرهای ترانگا توانستند تیم ملی سنگال را شکست دهند. اواخر همان سال بود که سنگال آماده حضور در جام‌جهانی شد.

تیم ملی سنگال در اولین بازی، مقابل فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی، قرار گرفت و آن را شکست داد. این تیم به تساوی مقابل دانمارک و اروگوئه رضایت داد و از مرحله گروهی این مسابقات صعود کند.

این تیم با شکست تیم سوئد در مرحله یک هشتم نهایی، توانست خودش را به مرحله یک چهارم نهایی برساند. سنگال در این مرحله توسط ترکیه حذف شد.

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی سنگال

تیم ملی سنگال ملقب به شیرهای تِرانگا به ارزش ۲۲۹ میلیون و ۵۰ هزار یورو با میانگین سنی ۲۵.۹ سال در جایگاه هجدهم جدول فیفا قرار دارند. ارزشمندترین بازیکن سنگال کالیدو کولیبالی در پست دفاع وسط به ارزش ۳۵ میلیون یورو است.

ادوارد مندی، دروازه‌بان نام‌آ شنای چلسی، اهل سنگال است و از دروازه تیم کشورش محافظت می‌کند. این بازیکن عملکرد بسیار خوبی در لیگ انگلیس داشته و به یکی از بهترین دروازه‌بان‌های این اروپا تبدیل شده. سادیو مانه یکی‌دیگر از بازیکن‌های تیم ملی سنگال است.

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی سنگال

  • قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا سال ۲۰۲۱
  • نایب قهرمانی در جام ملی‌های آفریقا سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۹
  • قهرمانی در بازی‌های آفریقایی سال ۲۰۱۵
  • قهرمانی در جام کبرال آمیلکار آفریقا در سال‌های ۱۹۷۹، ۱۹۸۰، ۱۹۸۳، ۱۹۸۵، ۱۹۸۶، ۱۹۹۱ و ۲۰۰۱
  • نایب قهرمانی در جام کبرال آمیلکار آفریقا در سال‌های ۱۹۸۲، ۱۹۹۴، ۱۹۹۷، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵

ترکیب تیم ملی سنگال

  • ترکیب سنگال: ادوارد مندی، یوسف سابالی، کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، پابا ابوسیسه، نامپلیس مندی، شیخ کویاته، ادریسا گی، بولای دیا، اسماعیل سار، کریپین دیاتا
  • سرمربی: آلیو سیسه

ورزشگاه بازی انگلیس و سنگال در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه البیت

  • نام عربی: استاد البیت
  • نام انگلیسی: Al Bayt Stadium
  • ظرفیت: ۶۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۴۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر الخور، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه از جمله دیدار افتتاحیه

استادیوم «البیت» که در شهر الخور قرار دارد و دورترین ورزشگاه به دوحه است، با سازه‌ای شبیه خیمه پوشیده شده و نام خود را از چادرهای سنتی قطر گرفته است.

طراحی این استادیوم به‌نحوی، نمایانگر گذشته و حال قطر است. البیت، مجهز به سامانه خنک‌کننده بوده و سقف متحرک آن، مکملی برای فناوری سرمایشی این ورزشگاه است.

این استادیوم ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد. بخش فوقانی ورزشگاه پس از جام جهانی برداشته خواهد شد و ظرفیت ورزشگاه به ۳۲ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل پنج ستاره و یک مرکز خرید در ورزشگاه افتتاح خواهد شد.

در بیرون ورزشگاه پیست‌های دو، دوچرخه‌سواری و شترسواری ساخته شده و در اطراف ورزشگاه، پارک‌ها و محوطه‌های سبزی برای برای فراهم کردن فضاهای خانوادگی ایجاد شده است.

این استادیوم در مقایسه با دیگر استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در فاصله دورتری از مرکز شهر دوحه قرار دارد و تماشاگران برای رسیدن به آن باید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنند. فینال جام ملت‌های عرب ۲۰۲۱ که با قهرمانی الجزایر به پایان رسید در ورزشگاه البیت برگزار شد.

کد خبر 624309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسین IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    انگلیس خیلی خوب مقابل سنگال بازی کرد . من که طرفدار انگلیس بودم