نصب سیستم هشدار شلوغی در متروی شهر فرانسوی

مسئولان متروی لئون فرانسه برای حفظ نظم داخل واگن‌های مترو و کمک به تردد روان شهروندان برای سوار شدن، سیستمی را تدارک دیده‌اند که مسافران می‌توانند با نگاه کردن به رنگ آن از پر و خالی بودن واگن‌ها اطلاع کسب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان متروی شهر لئون فرانسه برای هدایت مناسب کاربران مترو، سیستم ساده‌ای را در یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های شهر (Sans Souci) که روزانه میزبان حدود ۳۰۰ هزار کار است نصب کرده است که از یک کد چراغ راهنمایی سه رنگ استفاده می‌کند تا مسافران بهترین مکان را برای ورود به قطار پیدا کنند.

این طرح آزمایشی در حال حاضر و تا شش ماه آینده در متروی لئون انجام می‌گیرد و به مسافرانی که روی سکو ایستاده‌اند اجازه می‌دهد به‌سرعت، میزان شلوغی واگن‌ها قطار را متوجه شوند. این ابزار به مسافران کمک می‌کند تا سریع جهت‌گیری کنند و از قسمت‌هایی که کمتر شلوغ است، وارد قطار شوند.

نصب سیستم هشدار شلوغی در متروی شهر فرانسوی

دو دوربین نصب شده در ایستگاه‌های قبل از Sans Souci، فضای داخلی قطار را اسکن می‌کند و نرخ تردد انسانی هر واگن را از طریق یک نمایشگر نوری که بالای هر در قرار می‌گیرد، مخابره می‌کند.

  • چراغ سبز به معنی دسترسی آسان، حضور نداشتن هیچ یا تعداد کمی از کاربران در واگن و وجود صندلی‌های خالی است.
  • چراغ نارنجی یعنی تعداد کمی مسافر در ورودی مورد نظر حضور دارند و تعداد کمی صندلی موجود است.
  • چراغ قرمز به این معنی است که تعداد زیادی از مسافران جلوی در درگیر هستند و صندلی در نزدیکی آن وجود ندارد.

برونو برنارد، رئیس کلان‌شهر لئون و شرکت حمل‌ونقل عمومی فرانسه (SYTRAL Mobilités) در این رابطه گفت: "این سیستم جدید اطلاعاتی، تردد را برای مسافران روان‌تر می‌کند و راحتی کاربر را بهبود می‌بخشد. این ابتکار در شرایطی ارائه شده است که وضعیت بهداشت عمومی هنوز نامشخص است، بنابراین یک راه‌حل مؤثر برای آسیب‌پذیرترین افراد محسوب می‌شود."

بسته به بازخورد و تغییرات رفتار مشاهده شده در این مرحله آزمایشی، این سیستم می‌تواند به تمام ایستگاه‌های لئون گسترش یابد.

نصب سیستم هشدار شلوغی در متروی شهر فرانسوی

کد خبر 624277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.